استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

پیش دانلود بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در دسترس قرار گرفت

پیش دانلود بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در دسترس قرار گرفت

انتشار جدیدترین نسخه‌ی سری Ratchet & Clank با نام Ratchet & Clank: Rift Apart نزدیک است و بازی‌بازان زیادی منتظر تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) هستند. حال خبر خوب این است که کسانی که بازی را از طریق فروشگاه پلی‌استیشن پ

آیا تاکنون لذت خرید و مصرف آویشن وحشی را تجربه کردید؟

آیا تاکنون لذت خرید و مصرف آویشن وحشی را تجربه کردید؟

اگر تاکنون آویشن را به صورت منظم مصرف نکرده اید یا به عنوان یک دارو روی آن حساب نکرده اید، توصیه میکنم چند دقیقه وقت بزارین و مطالب زیر را مطالعه کنید:در طب سنتی از این گیاه به عنوان ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و بدگوارشی ودرم

خنده‌دارترین اتفاقات برای یک گیمر؛ با گیمر هم شوخی؟

خنده‌دارترین اتفاقات برای یک گیمر؛ با گیمر هم شوخی؟

پس از چندین هفته راهنمای ویچر ۳ و بحث جدی، گقتم این هفته یک استراحتی به خودم و خودتان بدهم و با یک موضوع نسبتا طنز همراه شویم. امروز قصد دارم تا موارد خنده‌داری را ذکر کنم و توضیح دهم که تقریبا همه‌ی ما به عنوان گیمر یا بازیکن آن

قسمت اول Tell Me Why هم‌اکنون به صورت رایگان در دسترس است

قسمت اول Tell Me Why هم‌اکنون به صورت رایگان در دسترس است

اواخر سال گذشته‌ی میلادی استودیو دونتناد اینترتینمنت (Dontnod Entertainment) عنوان Tell Me Why را برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس عرضه کرد و همان‌طور که از سازندگان Life is Strange انتظار می‌رفت، بازی فوق‌العاده‌ای بود که داستانی مملو ا

پنج بازی Final Fantasy از این ماه به Playstation Now اضافه می‌شوند

پنج بازی Final Fantasy از این ماه به Playstation Now اضافه می‌شوند

این ماه می‌توانید با تبدیل شدن به یکی از مشترکین سرویس Playstation Now، برخی از بهترین لحظات فرنچایز Final Fantasy را تجربه کنید. پنج بازی از این سری قرار است به این سرویس اضافه شوند.تاریخچه‌ی سری Final Fantasy و برخی از بهترین بازی‌های آن را می‌توانید

Forspoken یکی از زیباترین بازی‌های جهان باز خواهد بود

Forspoken یکی از زیباترین بازی‌های جهان باز خواهد بود

به نظر می‌رسد شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) برنامه‌های ویژه و جاه‌طلبانه‌ای برای بازی جدید، نقش‌آفرینی و انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ خود داشته باشد. در واقع به نظر می‌رسد بازی Forspoken قرار است در گرافیک سبک جهان باز تحولاتی ر

معرفی و دانلود بهترین بازی های فکری برای موبایل

معرفی و دانلود بهترین بازی های فکری برای موبایل

در این مطلب به سراغ بازی‌های فکری و پازل رفته‌ایم و قصد داریم برترین عناوین این سبک را خدمت شما معرفی کنیم، این‌گونه عناوین در بخش گیم‌پلی همیشه هیجان‌انگیز عمل کرده‌اند و ما در این زمینه همیشه المان‌های خلاقانه‌ای ا

نسخۀ موبایل GTA Trilogy Definitive Edition تاخیر خورده است

نسخۀ موبایل GTA Trilogy Definitive Edition تاخیر خورده است

به نظر می‌رسد که شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) نسخۀ موبایل GTA Trilogy Definitive Edition را با تاخیر عرضه خواهد کرد.عنوان GTA: The Trilogy – Definitive Edition در اواخر سال گذشته برای کنسول‌ها و PC در دسترس قرار گرفت و قرار بود در نیمۀ اول سال 2022 بر

X