استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

انگلیسی بریتانیایی زبان پیش‌فرض بازی Final Fantasy 16 خواهد بود

انگلیسی بریتانیایی زبان پیش‌فرض بازی Final Fantasy 16 خواهد بود

تهیه کننده‌ی بازی Final Fantasy 16 طی آخرین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که زبان انگلیسی بریتانیایی زبان پیش‌فرض این عنوان خواهد بود و سپس، دوبله‌ی ژاپنی آن تولید و به بازی افزوده خواهد شد.بازی Final Fantasy 16، برای اولین بار در تابستان سال گذشت

بازی The Medium برای پلی‌استیشن ۵ تایید شد

بازی The Medium برای پلی‌استیشن ۵ تایید شد

دقایقی پیش به طور رسمی نسخه پلی‌استیشن ۵  بازی The Medium توسط یوتیوب رسمی پلی‌استیشن تایید شد.مدتی پیش سازمان رده‌بندی سنی ESRB  بازی The Medium را برای کنسول پلی‌استیشن ۵ درجه‌بندی سنی کرده بود، اما حالا سرانجام شاهد تایید رسمی هستیم.با

دانلود مراسم Summer Game Fest 2022 [خرداد 1401]

دانلود مراسم Summer Game Fest 2022 [خرداد 1401]

مدتی پیش مراسم Summer Game Fest برگزار شد که توانست تعدادی بازی جذاب را به نمایش بگذارد. ما در جریان این رویداد شاهد عناوین مختلفی بودیم.در این مراسم، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) از بازی The Last of Us Part 1 رونمایی کرد که یک ریمیک تمام عیار

سونی: ارتقاء اشتراک پلی استیشن پلاس به سطوح بالاتر آسان خواهد بود

سونی: ارتقاء اشتراک پلی استیشن پلاس به سطوح بالاتر آسان خواهد بود

شرکت سونی به تازگی اعلام کرده است که در سرویس جدید پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus)، کاربران می‌توانند “به سادگی” سطح اشتراک خود را ارتقاء دهند.بنا بر ایمیلی که اخیراً برای یکی از کاربران RestEra ارسال شده است، شرکت سونی قصد د

شایعه: FidelityFX Super Resolution ای‌ام‌دی ماه آینده عرضه خواهد شد

شایعه: FidelityFX Super Resolution ای‌ام‌دی ماه آینده عرضه خواهد شد

این طور که به نظر می‌رسد، ای‌ام‌دی (AMD) ممکن است تکنولوژی FidelityFX Super Resolution خود را بالاخره در ماه آینده منتشر کند. اخیراً کانال یوتیوب Coreteks که در گذشته برخی از اطلاعات مربوط به ای‌ام‌دی را فاش کرده، مدعی شده است که توسعه‌دهندگان ه

رویداد Black Widow بازی Marvel’s Avengers آغاز شد

رویداد Black Widow بازی Marvel’s Avengers آغاز شد

فیلم Black Widow قطعاً یکی از مورد انتظارترین آثار شرکت مارول (Marvel) برای سال جاری است. به همین خاطر، اسکوئر انیکس (Square Enix) و استودیوهای ایداس مونتریال (Eidos Montreal) و کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) تصمیم گرفته‌اند تا رویداد جدیدی را ب

نقد و بررسی فیلم Nope | مفاهیمی که در حد شعار باقی می‌مانند

نقد و بررسی فیلم Nope | مفاهیمی که در حد شعار باقی می‌مانند

سومین و جدیدترین فیلم جردن پیل Nope نام دارد. کارگردانی که خود را به عنوان فیلمسازی صاحب سبک در ژانر ترسناک معرفی کرده است. یکی از آثار مورد انتظار امسال بدون شک فیلم Nope، اثری ترسناک و علمی‌تخیلی بوده است.دلیل این انتظار، حضور

قدرت‌نمایی ارز دیجیتال با اوکی اکسچنج

قدرت‌نمایی ارز دیجیتال با اوکی اکسچنج

 هنگامی که اولین ارز دیجیتال پایه گذاری شد، مردم هیچ شناختی نسبت به این کسب‌وکار نداشتند. بنابراین نمی‌توانستند به این بیزنس اعتماد کنند و سرمایه خود را در این راه قرار دهند‌. اما با گذشت زمان و پیچیده شدن شرایط اقتصادی، م

X