استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

احتمالا فیلم Fantastic Beasts 4 ساخته نمی‌شود

احتمالا فیلم Fantastic Beasts 4 ساخته نمی‌شود

با خروج دیوید ییتس از کارگردانی فیلم Fantastic Beasts 4، احتمال اینکه این فیلم ساخته شود، بسیار کم است.فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)، سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‎‌انگیز»، پیش‌

پروژه جدید Nexon به نام Project HP معرفی شد

پروژه جدید Nexon به نام Project HP معرفی شد

امروز شرکت نکسون (Nexon) از عنوان در دست ساخت خود به نام Project HP رونمایی کرد. آقای یونسئوک یی (Eunseok Yi) کارگردانی این بازی AAA را برای رایانه‌های شخصی بر عهده گرفته است. از جمله بازی‌های این کارگردان می‌توان به Durango ،Mabinogi و Vindictus اشاره ک

تریلر هنگام عرضه‌ی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids منتشر شد

تریلر هنگام عرضه‌ی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids منتشر شد

از آن‌جایی که تنها دو روز تا انتشار اولین بسته گسترش دهنده‌ی بزرگ Assassin’s Creed Valhalla باقی مانده، یوبی‌سافت (Ubisoft) تصمیم گرفته است تا تریلر هنگام عرضه‌ بسته‌ی Wrath of the Druids را منتشر کرده و بازی‌بازان را برای یک ماجراجویی جدید آ

شایعه: بازی Hollow Knight: Silksong در فوریه‌ی 2022 منتشر خواهد شد

شایعه: بازی Hollow Knight: Silksong در فوریه‌ی 2022 منتشر خواهد شد

کاربران متعددی گزارشاتی را مبنی بر تشخیص تاریخ عرضه‌ی بازی Hollow Knight جدید منتشر کرده‌اند. این طور که نظر می‌رسد، داده‌های فاش شده‌ی GeForce Now حاوی تاریخ انتشار Hollow Knight: Silksong بوده است.با توجه به اینکه فاصله‌ی چندانی با Nintendo Direct ج

God of War: Ragnarok از دوربین بدون کات استفاده می‌کند

God of War: Ragnarok از دوربین بدون کات استفاده می‌کند

کارگردان بخش روایی God of War: Ragnarok تایید کرد که این عنوان از دوربین بدون کات استفاده می‌کند. این رویکرد خلاقانه ابتدا در بازی God of War قبلی اتفاق افتاد.با توجه به موفقیت کم نظیر God of War (2018) در زمینه‌ی استفاده از ایده‌های جدید و نو

بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار مدیریت جلسات

بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار مدیریت جلسات

باتوجه‌به رشد روزافزون تعداد شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات و همچنین رقابت بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازارها، جلسات متعددی برای هماهنگی و تعیین خط‌مشی کاری تعیین و برگزار می‌شوند. از همین رو حجم زیاد کاری و مدیریت ا

سی‌دی پراجکت: نسخه‌ی نسل جدید The Witcher 3 در جهنم توسعه گرفتار نیست

سی‌دی پراجکت: نسخه‌ی نسل جدید The Witcher 3 در جهنم توسعه گرفتار نیست

استودیوی سی‌دی پراجکت طی اعلامیه‌ی چنین اذعان داشت که پروژه‌ی توسعه‌ی نسخه‌ی نسل جدید بازی The Witcher 3 برخلاف گفته‌ی رسانه‌ها در جهنم توسعه گرفتار نیست.این ناشر لهستانی در روز چهارشنبه اعلام کرد که تاریخ انتشار نسخه‌های نسل ج

شایعه: سونی هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید رونمایی خواهد کرد

شایعه: سونی هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید رونمایی خواهد کرد

طبق اطلاعات فاش شده از سوی منابع داخلی، شرکت سونی در هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید از سری INZONE H-Series رونمایی خواهد کرد.هفتۀ گذشته، تام هندرسون (Tom Henderson)، منبع داخلی مشهور صنعت گیم، اعلام کرد که سونی به زودی از کنترلر حرفه

X