تفاوت‌ های تراکت و بروشور در چیست

تفاوت‌ های تراکت و بروشور در چیست

همه تبلیغات چاپی، کاربرد های یکسانی ندارند و از هر کدام آنها برای هدفی متفاوت و شاید حتی مخاطبان متفاوتی استفاده می‎کنند. مثلا از تراکت برای تبلیغات میدانی استفاده می‎شود. خیلی وقت ها شده در خیابان را می روید و تراکت دریافت می کنید. در صورتی که کاتالوگ را معمولا به واسطه‎ها می ‎رسانند و یا فقط برای تولید محصول به مشتری‎ها نشان می‎دهند. بروشور را هم معمولا به عنوان توضیحات محصول در جعبه آن قرار می‎دهند تا مشتری بتواند آن را مطالعه کند و ابهامات و سوالاتش درباره محصول رفع شود. در این مقاله سعی داریم به بررسی تفاوت‎های تراکت و بروشور به طور کامل تر بپردازیم.

تراکت تبلیغاتی چیست؟

طراحی تراکت یکی از بهترین روش‎های جذب مشتری و بازاریاب برای بیشتر کسب و کارها می باشد که معمولا در تیراژ بالا چاپ شده و بین همه مردم پخش می‎شوند. تراکت ها باید طراحی جذاب و خاصی داشته باشند. تراکت شما باید به گونه‎ای باشد که افراد با یک نگاه به آن جذب شوند و محتوایش را بررسی کنند.و نظر دیگران را نسبت به شما تغییر دهند.

تراکت ها

•    تراکت‌ها معمولا تک ورقی و تانشده هستند.

•    به صورت یک رو یا دو وجه چاپ می‌شوند.

•    تراکت‌ها اغلب اوقات در اندازه استاندارد ۱۱×۵/۸ اینچ یا همان برگه A4 چاپ می‌شوند ولی می‌توان آنها را در هر سایزی چاپ کرد تا راحت در دست جا شوند.  

•    در عین اینکه در زمینه‌های مختلفی به کار می‌روند، ولی بهترست برای تبلیغات کوتاه و اجمالی استفاده شوند.

•    در اکثر اوقات به صورت دستی توزیع می‌شوند، ولی ممکن است به صورت پستی هم ارسال بشوند.

•    تراکت‌ها در مقایسه با دیگر محصولات چاپی، در فاصله زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

•    در کل به نسبت دیگر محصولات تبلیغاتی، تراکت‌ها برای تبلیغات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

•    به طور معمول تراکت‌هایی که با کاغذهای ضخیم یا مقوا چاپ می‌شوند، عمدتا کاربردهای مرجع دارند.

•    اسامی دیگر تراکت عبارتند از لیفلت و آگهی

 

در اکثر اوقات برهمین اساس از تراکت‌ها استفاده می‌شوند:

•    اعلان رویداد

•    تبلیغ افتتاحیه اماکن و مکان‌های جدید مانند باشگاه، مراکز تفریحی، رستوران و غیره

•    برگه اطلاعاتی راجع به نمایشگاه یا کنفرانس

•    مانند آگهی‌ها و لایی روزنامه/مجله

•    مانند اعلان‌ها، به عنوان بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی

•    آگهی‌های عمومی محلی

 

بروشور تبلیغاتی چیست؟

بسیاری از ویژگی های بروشور، مشابه تراکت است؛ با این تفاوت که بروشورها همواره به صورت دورو چاپ می شوند. بروشورها بر خلاف تراکت، دارای تا خوردگی هایی هستند و صفحات جداگانه ای برای گنجاندن محتواها، ایجاد می کنند. طراحی بروشور های تبلیغاتی می بایست دارای طراحی جذاب و زیبا در عین حال ساده و مفهومی باشد.

•    برخلاف تراکت‌ها، بروشور‌ها تا می‌خورند.

•    بروشور‌ها دو رو چاپ می‌شوند.

•    بروشورها به صورت تک برگه و چند برگه و در تنوع بالایی از انواع تا چاپ می‌شوند.

•    بروشور‌ها خیلی راحت از کتابچه‌ها تشخیص داده می‌شوند و بعضی بروشور‌ها چند برگی بوده، و همیشه تعداد برگ آن‌ها مشخص است.

•    بروشور‌های چند برگی بوده و به همین دلیل گاهی اوقات با کتابچه اشتباه گرفته می‌شوند، اما جنبه تمایزبخش آنها داشتن صحافی در کتابچه است.

•    بروشور‌ها به طور مکرر چاپ شده و مرتبا مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس به تبع روی کاغذهای بادوام یا مقوا چاپ و روکش می‌شوند و این روکش مانع از نفوذ رطوبت و محوشدگی مطالب می‌شود.

•    بروشور‌ها به طور معمول تشخیص داده می‌شوند چون که هزینه چاپ بروشور‌ها با تراکت‌ها متفاوت است.

بروشور‌ها بخاطر کاربردهای زیر، بیشتر استفاده می‌شوند:

•    محصول تبلیغاتی مرجع برای مشتریان و کارکنان

•    به عنوان همراه دیگر محصولات تبلیغاتی برای کمک به افزایش فروش

به طور کلی هر دو ابزارهای مهم تبلیغ و فروش هستند که در هر  کسب و کاری، کاربرد دارند. آنلاین گرافیست با توجه به توضیحات و نیازتون و با بهره گیری از مجرب ترین گرافیست ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه طراحی بروشور  و تراکت های تبلیغاتی می باشد.

مطالب مرتبط

سازندگان بازی Dying Light 2 کیفیت نسخه‌ی نسل هشتمی بازی را تضمین می‌کنند

سازندگان بازی Dying Light 2 کیفیت نسخه‌ی نسل هشتمی بازی را تضمین می‌کنند

Tomasz Szałkowski، مسئول پردازش بازی Dying Light 2، عنوان کرد که آن‌ها شروع به بررسی و پردازش نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی کرده‌اند.انتشار مشکل دار بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسول‌های نسل هشتمی، توسط استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، باعث

ایکس باکس باری دیگر در ژاپن بیشتر از پلی استیشن فروش داشته است

ایکس باکس باری دیگر در ژاپن بیشتر از پلی استیشن فروش داشته است

در هفته گذشته فروش ایکس باکس سری ایکس و اس در ژاپن بیش از دو برابر پلی استیشن 5 بوده است. موفقیتی که ماه گذشته نیز به آن دست یافت.بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Famitsu، ایکس باکس سری ایکس 3,272 واحد و ایکس باکس سری اس 3,423 واحد فروش

قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد

قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد

شرکت بلیزارد (Blizzard) به صورت رسمی اعلام کرد که قابلیت کراس‌پلی به‌زودی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد. این قابلیت در حالت بتا عرضه می‌شود و بازی‌بازان می‌توانند با دوستان خود به تجربه‌ی این بازی در پلتفرم‌های مختلف بپردازند.با عرضه

آموزش یوتیوبر شدن و راهنمای موفقیت در یوتیوب – قسمت اول

آموزش یوتیوبر شدن و راهنمای موفقیت در یوتیوب – قسمت اول

اگر این مقاله را باز کرده باشید و اکنون مشغول خواندن باشید، به این معناست که شما قصد دارید به یوتیوب بپیوندید. برای تبدیل شدن به یک ستاره واقعی در یوتیوب، شما یک رقابت شدید را پیش رو دارید اما به هر حال این مهم دست‌یافتنی ا

ریز احمد اقتباسی از داستان Hamlet را به ارمغان خواهد آورد

ریز احمد اقتباسی از داستان Hamlet را به ارمغان خواهد آورد

طبق گزارشی از خبرگزاری ددلاین، اقتباس جدیدی از داستان شکسپیر که Hamlet نام دارد، بر پرده سینما به نمایش گذاشته خواهد شد.ریز احمد (Riz Ahmed) و آنیل کاریا (Aneil Karia) شانس خود را برای روایت جدیدی از داستان شکسپیر به کار خواهند برد تا تص

بازی‌های رایگان هفته‌ی آینده‌ی فروشگاه اپیک گیمز مشخص شدند

بازی‌های رایگان هفته‌ی آینده‌ی فروشگاه اپیک گیمز مشخص شدند

بازی‌های Paradigm و Just Die Already از تاریخ 28 آوریل تا 5 می (5 تا 15 اردیبهشت) در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) رایگان خواهند بود.بازی Paradigm عنوانی سورئال در سبک ماجراجویی و Just Die Already عنوانی سندباکس است. این دو بازی جای بازی ترسناک Amnesia: Rebirth

تخلف ۳ پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران؛ نماوا، فیلیمو و روبیکا کاربران را فریب می دهند

تخلف ۳ پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران؛ نماوا، فیلیمو و روبیکا کاربران را فریب می دهند

رئیس ‏کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۲ پلتفرم اشتراک فیلم و یک پیام رسان داخلی (نماوا، فیلیمو و روبیکا) در فروش پهنای باند اینترنت تخلف کرده و ۵۰ درصد هزینه اضافی از مشترکان دریافت کرده اند.حجت‌ا

تریلر جدیدی از پشت صحنه‌ی Gran Turismo 7 منتشر شد

تریلر جدیدی از پشت صحنه‌ی Gran Turismo 7 منتشر شد

در این تریلر، شرکت سونی به مصاحبه با یکی از اعضای ارشد استودیوی پولی‌فونی دیجیتال (Polyphony Digital) پرداخت و روش‌های متفاوت تجربه‌ی بازی Gran Turismo 7 را به نمایش گذاشت.در این مصاحبه کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، مدیر ارشد پولی‌فونی دیجی

X