شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

برند Dark Horse Comics زیرمجموعه‌ای با نام Dark Horse Games تاسیس کرده است که با هدف توسعه بازی‌های ویدیویی و محتوای سرگرمی دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

دو اداره اصلی این زیرشاخه در شهرهای اوریگان و شانگهای با هدف خلق بازی‌های ویدیویی از طریق صدور لایسنس به استودیوهای معروف خارجی و همچنین همکاری‌های گوناگون فعالیت خواهند داشت. با این وجود، آن‌ها چندین استودیوی فرست-پارتی نیز تاسیس خواهند کرد، اما بخش عمده‌ای از اهداف آن‌ها شامل برون‌سازی منابع و همکاری با استودیوهای خارجی مختلف می‌شود. بر اساس صحبت‌های جانی لی (Johnny Lee)، مدیرعامل Dark Horse Games، در حال حاضر آن‌ها قصد دارند ۴۲۵ شخصیت داستان‌محور خود را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کنند.

در طول فعالیت ۳۵ ساله این شرکت ما شاهد کامیک‌های مشهور و محبوبی مانند Hellboy ،Sin City ،Umbrella Academy ،Polar ،Lady Killer ،Emily the Strange ،Usagi Yojimbo ،Resident Alien و ۳۰۰ بوده‌ایم. این زمان خوبی برای گسترش دادن زمینه ارائه سرگرمی محسوب می‌شود و صنعت بازی‌های ویدیویی داغ‌ترین مبحث حال حاضر جهان سرگرمی به حساب می‌آید. مدیوم بازی‌های ویدیویی بیش از هر مدیوم و قالب دیگری سودزا بوده است. ۲۰۲۰ سال خوبی برای Dark Horse Comics بوده و رشد محسوسی را در درآمد آن‌ها شاهد بوده‌ایم.

Dark Horse Games در حال حاضر با بهترین استودیوهای توسعه بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان مذاکره می‌کند تا بازی‌های سطح بالا برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها، سرویس‌های ابری و گوشی‌های هوشمند تولید شود. لی در این باره گفت:

ما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی پیدا کردن بهترین تیم‌های توسعه برای ساخت IPهای بالارده خود گذاشته‌ایم.

توسعه داخلی و خارجی بازی‌های ویدیویی

در حال حاضر Dark Horse Comics نیرو و استعداد لازم برای ساخت بازی‌های AAA را تحت اختیار ندارد و باید افراد بیشتری جذب بخش بازی‌های ویدیویی آن‌ها شود. بنابراین منعقد کردن قراردادهای مختلف با شرکت‌های مطرح در صنعت بازی‌های ویدیویی رویکردی منطقی از سوی آن‌ها به شمار می‌رود. هدف اصلی حول استودیوهای داخلی، آن‌ است که بیشتر بر روی IPهای جدید و مطرح نشده کار کنند. مدیرعامل این شرکت توضیح داد:

ما مالک IPهای مشهوری مانند Hellboy هستیم و همیشه علاقه به همکاری با استودیوهای خبره برای توسعه بازی‌های ویدیویی وجود خواهد داشت. ما و شرکای خود (استودیوهای خارج از سازمان) دیگر باید ارزیابی کنیم که آیا دنیای مورد نظر و داستانی که در ذهن داریم با ماهیت و روش طراحی بازی از سوی آن‌ها همخوانی دارد یا خیر. من فکر می‌کنم که اکثر استودیوهایی که با آن‌ها صحبت کرده‌ایم ترجیح می‌دهند که ابتدا هسته اصلی گیم‌پلی را طراحی و سپس یک IP را با آن هماهنگ کنند.

استودیوهای داخلی Dark Horse Games تمرکز خود را بر روی IPهای کمتر شناخته شده قرار می‌دهد و در کنار آن به توسعه و نشر سرگرمی‌های دیجیتالی دیگر مانند انیمه و انیمیشن نیز خواهند پرداخت.

درس گرفتن از بزرگان

شرکت Dark Horse Comics از زمان تاسیس خود زیاد درگیر توسعه بازی‌های ویدیویی نبوده است، اما در سال ۲۰۰۸ شاهد بازی Hellboy: The Science of Evil بودیم که توسط کروم استودیوز (Krome Studios) و بیگ اَنت استودیوز (Big Ant Studios) توسعه یافت و با همکاری کونامی (Konami) منتشر شد. در این میان، Dark Horse Comics وظیفه نشر چندین کامیک بر اساس بازی‌های ویدیویی را بر عهده داشته است، اما هیچوقت ارائه کامیک‌های خود در قالب بازی‌های ویدویی را یک هدف اصلی قرار نداده بود. آقای لی پیرامون این موضوع توضیح داد:

ما با انواع استودیوهای بازی‌سازی در حال مذاکره هستیم و در قبال تمامی ایده‌های نوآورانه ذهنی باز خواهیم داشت، حتی همکاری با استودیوهای مستقل نیز برای ما جذاب است. در حال حاضر بیشتر وقت خود را صرف پیدا کردن بهترین همکاری‌ها کرده‌ایم تا داستان‌ها و شخصیت‌های مناسب را در قالب عناوین AAA به مخاطبین خود ارائه دهیم. برخی از مذاکرات در مراحل نهایی خود به سر می‌برند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تا سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ شاهد برخی از شخصیت‌های Dark Horse Comics در بازی‌های AAA خواهید بود.

در حال حاضر شرکت Dark Horse Comics شامل بیش از ۱۶۱ کارمند می‌شود. آقای لی انتظار دارد در سال اول تاسیس بخش بازی‌های ویدیویی، تیم ۱۰ نفره آن‌ها همچنان کوچک باقی بماند. او قصد دارد از طریق هماهنگی با انتشار محتوا برای سایر قالب‌ها و مدیوم‌ها یک هم‌افزایی مناسب را وارد تیم کاری خود کند.

شرکت Dark Horse Comics باید از رقبای بزرگ خود یعنی DC و Marvel درس بگیرد. استراتژی آن‌ها به این شکل است که یک مرکز تولید محتویات سرگرمی بزرگ وجود دارد و سایر زیرشاخه‌ها در طول سالیان متمادی گسترش یافته‌اند. به همین دلیل، Dark Horse Comics از همان ابتدا به دنبال تشکیل یک استودیوی توسعه و نشر بازی‌های ویدیویی بزرگ نرفته است. از طرفی آن‌ها نیازی به یک تیم بزرگ ندارند، زیرا هدف اصلی در حال حاضر ایجاد همکاری با استودیوهای مطرح جهانی است.

10.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

شرط رئیس جمهور برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور؛ فیلتر تلگرام غیرقانونی است؟

شرط رئیس جمهور برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور؛ فیلتر تلگرام غیرقانونی است؟

به گزارش خبرنگار مهر، سند تعیین سیاست‌ها و اقدامات لازم برای ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در سال ۹۶ به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و در آن بر فراگیری پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و نیز ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خ

آیا می توان بدون هیچ گونه زمینه ای بازی‌ساز شد؟

آیا می توان بدون هیچ گونه زمینه ای بازی‌ساز شد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بازی‌ساز و در این موقعیت شغلی جذاب مشغول به کار شوید؟ همه بازی‌بازها شاید چندین بار به این فکر کرده باشند که بازی‌ها چگونه ساخته می‌شوند. از این بین شاید فقط عده‌ای اندک به این فکر کرده ب

جدول فروش فیزیکی هفتگی بریتانیا؛ Stray در رتبه‌ی سوم قرار گرفت

جدول فروش فیزیکی هفتگی بریتانیا؛ Stray در رتبه‌ی سوم قرار گرفت

نسخه‌ی فیزیکی ساخته‌ی اخیر استودیوی آناپورنا اینتراکتیو (Annapurna Interactive) یعنی Stray در رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین عناوین بریتانیا طی هفته‌ی گذشته قرار گرفت.وبسایت Gfk جدول فروش هفتگی منتهی به 24 سپتامبر (2 مهر) را منتشر کرده است. به گف

احتمال انتشار بازی Elden Ring در سال ۲۰۲۱ بسیار ضعیف است

احتمال انتشار بازی Elden Ring در سال ۲۰۲۱ بسیار ضعیف است

طبق آخرین گزارش‌ها و به نقل از یکی از افراد نزدیک به تیم توسعه‌ی بازی مورد انتظار Elden Ring، به دلیل اختلال پیش آمده در روند توسعه‌ی این بازی، بسیار بعید است که شاهد اتمام پروسه‌ی ساخت آن در سال ۲۰۲۱ باشیم.به عبارتی دیگر، آخ

عناوین رایگان بعدی فروشگاه اپیک گیمز مشخص شدند

عناوین رایگان بعدی فروشگاه اپیک گیمز مشخص شدند

بازی‌های Prey و Jotun: Valhalla Edition، عناوین رایگان بعدی فروشگاه اپیک گیمز هستند. بازی‌های مذکور از تاریخ 12 الی 19 می (22 الی 29 اردیبهشت) به صورت رایگان قابل دریافت خواهند بود.پیش‌تر در دسامبر 2021، بازی اکشن اول شخص Prey به مدت 24 ساعت در فر

بازی‌های ماه ژوئن سرویس PlayStation Now مشخص شدند

بازی‌های ماه ژوئن سرویس PlayStation Now مشخص شدند

شرکت سونی فهرست بازی‌های جدید سرویس PlayStation Now برای ماه ژوئن را اعلام کرد. عناوین The Witcher 3: Wild Hunt- Game of the Year Edition، Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown و چند نسخه از سری بازی‌های Sonic The Hedgehog از جمله بازی‌های مهم ماه ژوئن این سرویس هستند.براساس اطلا

کنترل‌های جدید Street Fighter 6 روی سختی بازی تاثیر نخواهد گذاشت

کنترل‌های جدید Street Fighter 6 روی سختی بازی تاثیر نخواهد گذاشت

توسعه‌دهندگان بازی Street Fighter 6 اطمینان داده‌اند که تعادل رقابت مبارزه‌ای برای کسانی که با کنترل‌های مدرن بازی می کنند، خراب نخواهد شد.بازی Street Fighter 6 از زمان رونمایی مطلوب خود در ماه گذشته، کمی هیاهو و هیجان ایجاد کرده است.

XDefiant؛ بازی جدید و رایگان یوبیسافت معرفی شد

XDefiant؛ بازی جدید و رایگان یوبیسافت معرفی شد

امروز شرکت یوبیسافت‌ (Ubisoft) از عنوان جدید مجموعه بازی‌های واقع در جهان Tom Clancy به نام XDefiant معرفی کرد. این عنوان در سبک تیراندازی اول شخص چندنفره (۲ تیم ۶ نفره) بوده و شخصیت‌های آن از میان تمامی کاراکتر‌های حاضر در بازی‌های To

X