نقد و بررسی بازی Lone Survivor؛ سایلنت هیل دوبعدی

نقد و بررسی بازی Lone Survivor؛ سایلنت هیل دوبعدی

بدون شک سری بازی‌های سایلنت هیل یک شاهکار در سبک ترس و بقا محسوب می‌شوند. تمام نسخه‌های این سری، از شماره اول تا پنجم، جزئی از بهترین آثار ترسناک بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شوند. بعد از عرضه Silent Hill Downpour که ششمین بازی اصلی این سری بود، دیگر نسخه‌ای از این سری بازی محبوب منتشر نشد؛ اما بازی‌های دیگری بودند که سعی بر ادامه راه آن داشتند. یکی از این آثار سه گانه Devil Came Through Here بود که نقدش را قبل در گیمفا خوانده‌اید. اما امروز می‌خواهیم به نقد و بررسی عنوانی بپردازیم که بیشترین شباهت را با فرنچایز سایلنت‌هیل دارد و بعید می‌دانم تا چندسال آینده هم عنوانی عرضه شود که بتواند تا این حد از سایلنت‌هیل الهام بگیرد و یک تجربه ترسناک روان‌شناختی زیبا را به ما تقدیم کند. با نقد و بررسی بازی Lone Survivor با گیمفا همراه باشید.

داستان بازی روایت یک پروتاگونیست گمنام است که در آپارتمانی عجیب محبوس شده است. او هیچ چیز به خاطر ندارد و از همان اول که در این مکان به هوش آمده، هیچ چیز به خاطر ندارد. در ابتدا تمام دغدغه او رهایی از این ساختمان است، اما وقتی کمی بیش‌تر در آپارتمان، همسایه‌ها و اتاق‌های مختلف جست و جو می‌کند به نکته‌ای مهم پی می‎‌برد: در این جا هیچ چیز سر جایش نیست و معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است. هیولاهایی عجیب و غریب در فضاهایی مخوف و تاریک او را دنبال می‌کنند، افراد مختلفی در مکان‌هایی عجیب ظاهر می‌شوند که او نمی‌تواند بفهمد آن‌ها واقعی هستند یا توهم و حتی خود آپارتمان گاها واقعی به نظر نمی‌رسد!

داستان بازی روایت یک پروتاگونیست گمنام است که در آپارتمانی عجیب محبوس شده است. او هیچ چیز به خاطر ندارد و از همان اول که در این مکان به هوش آمده، هیچ چیز به خاطر ندارد. در ابتدا تمام دغدغه او رهایی از این ساختمان است.

روایت بازی شباهت بسیار زیادی به بازی Silent Hill 4 دارد. در آن بازی هم چنین داستانی داشتیم و یک ویژگی مهم هم در اتفاقات بازی وجود داشت: وجود اتاقی در آپارتمان که باعث می‌شد شما به جهان خارج بروید و در دنیایی که معلوم نبود واقعی است یا توهم گشت و گذار کنید. در بازی Lone Survivor هم دقیقا همین‌گونه است. شما به طریقی خاص و در مکان‌هایی مختلف در ساختمان، می‎‌توانید به جهان خارج بروید و قسمت‌هایی از گیم‌پلی و داستان هم به این صورت اتفاق می‌افتد. در این قسمت‌ها باید سعی کنید بیش‌ترین اطلاعات را از آن چه در حال رخ دادن است کسب کنید و از دنیای وحشی و ترسناک بازی هم با مقدار کمی مهمات جان سالم به در ببرید. توضیح بیش‌تری از داستان بازی نمی‌دهم تا اسپویل نشوید اما بدانید آگاهی بیش‌تر پایان بهتری برایتان رقم می‌زند.

گیم‌پلی بازی مبتنی بر مبارزه با هیولاها، مخفی‌کاری و پنهان شدن، جمع‌آوری غذا و مهمات برای زنده ماندن و دنبال سرنخ گشتن برای کشف حقیقت است. تمام این قسمت‌ها الهامات بسیار خوبی از سری سایلنت هیلز گرفته و بسیار لذت‌بخش است. خوشبختانه سازندگان توانسته‌اند تجربه ۵ ساعته این بازی کم‌حجم را بسیار ترسناک از آب دربیاورند و تجربه بازی با هدفون واقعا ترسناک است! در ابتدای بازی، تنها هدفتان در گیم‌پلی پیدا کردن آذوقه و مهمات است تا زنده بمانید، اما وقتی متوجه اتفاقات عجیب دنیای بازی می‌شوید با اشتیاق بیش‌تری به دنبال سرنخ‌ها و دست‌نوشته‌ها می‌روید و سعی می‌کنید هرچه سریع‌تر به یک منبع اطلاعاتی برسید تا کمی تشنگی‌تان از داستان بازی را برطرف کند و بفهمید چه خبر است.

گیم‌پلی بازی مبتنی بر مبارزه با هیولاها، مخفی‌کاری و پنهان شدن، جمع‌آوری غذا و مهمات برای زنده ماندن و دنبال سرنخ گشتن برای کشف حقیقت است. تمام این قسمت‌ها الهامات بسیار خوبی از سری سایلنت هیلز گرفته و بسیار لذت‌بخش است.

مهمات در بازی Lone Survivor بسیار اندک است . خب طبیعی هم هست؛ اگر قرار بود کلی شاتگان و SMG و Rocket Launcher داشته باشید که خب دیگر چه ترسی باقی می‌ماند! باید سعی کنید بیش‌تر از مبارزه مستقیم، مخفی‌کاری کنید و در تاریکی‌ها پنهان شوید. Inventory بازی بسیار جمع و جور است و در همان نگاه اول متوجه نحوه استفاده از آن می‌شوید. وقتی به دشمنان نزدیک شوید، صدایی خاص از رادیو شما پخش می‌شود که این هم یک الهام بسیار خوب از Silent Hills است و اتفاقا تغییراتی هم در آن به کار برده شده تا اصلا حس کپی بودن به شما دست ندهد. طراحی هیولاهای بازی و نحوه حملاتشات هم بسیار خوب صورت گرفته و کاملا حس ترس را در حین بازی به شما القا می‌کنند.

مهمات در بازی Lone Survivor بسیار اندک است . خب طبیعی هم هست؛ اگر قرار بود کلی شاتگان و SMG و Rocket Launcher داشته باشید که خب دیگر چه ترسی باقی می‌ماند! باید سعی کنید بیش‌تر از مبارزه مستقیم، مخفی‌کاری کنید و در تاریکی‌ها پنهان شوید.

گشت و گذار در جهان خیالی یا واقعی بازی Lone Survivor واقعا لذت‌بخش است. در قسمت‌هایی از بازی اصلا خبری از هیولا و مرگ نیست، اما صحبت کردن با افراد دیگر و نوشته‌هایی که می‌خوانید و حتی دیدن مواردی وحشت‌آور در محیط، کارشان را برای القای حس ترس روان‌شناسانه انجام می‌دهند. در واقع شما در بسیاری از قسمت‌های بازی نه از یک هیولا و تاریکی و کمبود سلامتی و سلاح، که از خود جهان بازی و آن چه گرفتارش شده‌اید می‌ترسید. صداهایی که به گوشتان می‌رسد، حرف‌های عجیب و غریب شخصیت‌ها و نمادهایی که می‌بینید نوعی حس ترس را به شما القا می‌کنند و وقتی ترس از ناشناخته‌ها هم به این‌ها اضافه کنید متوجه می‌شوید این بازی آن‌قدر چیزی در چنته‌اش دارد که هر لحظه‌اش شما را بترساند.

گشت و گذار در جهان خیالی یا واقعی بازی Lone Survivor واقعا لذت‌بخش است. در قسمت‌هایی از بازی اصلا خبری از هیولا و مرگ نیست، اما صحبت کردن با افراد دیگر و نوشته‌هایی که می‌خوانید و حتی دیدن مواردی وحشت‌آور در محیط، کارشان را برای القای حس ترس روان‌شناسانه انجام می‌دهند.

اتمسفر بازی وحسی که بازی به شما می‌دهد شباهت بسیار زیادی با بهترین اثر سبک Psychological Horror دارد. شهر مه‌گرفته، افراد عجیب و غریب، هیولاهایی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و البته، مردمی که مشخص نیست چگونه در این محیط خوفناک زنده مانده‌اند. در بسیاری از اوقات بازی را متوقف می‌کنید و از خود می‌پرسید واقعا چه خبر است و نکند بعد از این همه ساعت بازی کردن به جواب قانع‌کننده‌‌ای نرسم. بازی چند پایان مختلف دارد و خوشبختانه جواب سوالاتتان را به خوبی می‌دهد. اگر از طرفداران این سبک هستید، قطعا داستان و گیم‌پلی بازی راضی‌تان می‌کند.

گرافیک بازی حالت پیکسلی دارد و طبیعتا چنین گرافیکی برای ترساندن گیمر گزینه مناسبی نیست! اما اشتباه می‌کنید؛ lone Survivor با همین گرافیک پیکسلی شما را می‌ترساند! آن‌قدر طراحی بازی با این گرافیک دوست‌داشتنی ملموس و خوب صورت گرفته که می‌تواند به خوبی حس ترس را در شما ایجاد کند. حجم بازی فقط ۳۰۰ مگابایت است و با هر مشخصات سیستمی می‌توانید آن را اجرا کنید. مشکلات فنی اعم از باگ و لگ هم اصلا در بازی وجود ندارد و فریم‌ریت هم کاملا ثابت است. گرافیک هنری بازی در رنگ‌بندی‌‌های تیره و هنرمندانه‌اش نمایان می‌شود و شاهد ترکیب بسیار مناسبی از رنگ‌‌ها  اجزای مختلف در صحنات بازی هستیم.

گرافیک بازی حالت پیکسلی دارد و طبیعتا چنین گرافیکی برای ترساندن گیمر گزینه مناسبی نیست! اما اشتباه می‌کنید؛ lone Survivor با همین گرافیک پیکسلی شما را می‌ترساند!

موسیقی در بازی در کنار صداگذاری یک عنصر درخشان است. موسیقی در بازی بسیار گوش‌نواز است و کاملا با اتمسفر آن هم‌خوانی دارد. در لجظات ترسناک موسیقی بازی مو را برتنتان سیخ می‌کند و در لحظات آرام کاملا با بازی هماهنگی دارد. صداگذاری برای شخصیت‌ها انجام نشده و مکالمات به صورت نوشته‌ها ظاهر می‌شوند که با توجه به بودجه محدود سازنده بازی و حجم کم آن کاملا توجیه‌پذیر است. صدای هیولاها و دیگر اصوات محیط، کیفیت بسیار خوبی دارد و شاهد یک صداگذاری کم‌نقص، دلهره‌آور و باکیفیت در بازی هستیم.

در نتیجه صحبت‌هایم و آن چه گفته شد باید بگویم بازی Lone Survivor به شدت به طرفداران بازی Silent Hills و ترس روان‌شناختی و کلا سبک Survival Horror توصیه می‌کنم. این بازی با وجود الهامات زیاد از پدر سبک ترس روان‌شناسانه، کاملا اورجینال است و می‌تواند یک دنباله معنوی بسیار خوب برای آن باشد. بازی Lone Survivor یکی از بهترین بازی‌های ترسناکی است که می‌توانید اکنون در بازار پیدا کنید.

نقاط قوت:

داستان و روایت عالی

شخصیت پردازی مناسب

اتمسفر دلهره آور و ترسناک

یک گیم پلی ترسناک عالی

گرافیک پیکسلی دلنشین

گرافیک هنری زیبا

سایلنت هیل دوبعدی!

نقاط ضعف:

سخت شدن بیش از حد بازی در برخی نقاط

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز گیمفا

 

100.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

معرفی و دانلود بهترین بازی های فکری برای موبایل

معرفی و دانلود بهترین بازی های فکری برای موبایل

در این مطلب به سراغ بازی‌های فکری و پازل رفته‌ایم و قصد داریم برترین عناوین این سبک را خدمت شما معرفی کنیم، این‌گونه عناوین در بخش گیم‌پلی همیشه هیجان‌انگیز عمل کرده‌اند و ما در این زمینه همیشه المان‌های خلاقانه‌ای ا

شایعه: نام دنباله‌ی Breath of the Wild در نینتندو دایرکت مشخص می‌شود

شایعه: نام دنباله‌ی Breath of the Wild در نینتندو دایرکت مشخص می‌شود

به گفته‌ی جف گراب (Jeff Grubb)، نام دنباله‌ی مورد انتظار The Legend of Zelda: Breath of the Wild طی رویداد نینتندو دایرکت (Nintendo Direct) پیش رو مشخص می‌شود.به تازگی شایعات برگزاری مراسم نینتندو دایرکت در روزهای آینده‌، قوت گرفته‌اند و از بزرگ بودن

شایعه: Silent Hill 2 Remake یک سال در انحصار PS5 و PC خواهد بود

شایعه: Silent Hill 2 Remake یک سال در انحصار PS5 و PC خواهد بود

در آستانه‌ی برگزاری رویداد ویژه‌ی Silent Hill، به‌تازگی اطلاعاتی از بازی Silent Hill 2 Remake منتشر شده است و گفته می‌شود این اثر به مدت 12 ماه در انحصار پلتفرم‌های PS5 و PC خواهد بود.ساعاتی پیش اطلاعاتی از نام پروژه‌های آینده‌ی مجموعه‌ی Silent Hi

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 الترا، نوت ۲۰ الترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در شب

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 الترا، نوت ۲۰ الترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در شب

مقایسه‌های زیادی بین دوربین‌های گلکسی اس ۲۱ الترا، نوت ۲۰، آیفون ۱۲ پرو مکس و پیکسل ۵ در حالات عادی، سلفی و پرتره انجام شده است. اکنون، باید دید که در هنگام شب و با وجود نور کم، کدامیک از دوربین‌های این گوشی‌های هوشمند بهتر ا

بازی Bomb Rush Cyberfunk تا تابستان 2023 تأخیر خورد

بازی Bomb Rush Cyberfunk تا تابستان 2023 تأخیر خورد

استودیوی تیم رپتایل (Team Reptile)، توسعه‌دهندۀ Bomb Rush Cyberfunk، می‌گوید که این عنوان برای رسیدن به معیارهای موردنظرشان به زمان بیشتری احتیاج دارد.عناوین زیادی چون Hogwarts Legacy ،Planet of Lana ،Wanted: Dead و موارد دیگر که قرار بود در سال 2022 منتش

از قهرمان جدید بازی Dota 2 با انتشار تریلری رونمایی شد

از قهرمان جدید بازی Dota 2 با انتشار تریلری رونمایی شد

شخصیت Marci در The International 2021 به عنوان قهرمان بعدی که به Dota 2 می‌آید، معرفی شد و حالا تریلر جدیدی از حضور او در این بازی منتشر شده است.این که آیا شخصیت‌های اسپین‌آف انیمه‌ای بازی Dota 2 یعنی Dota: Dragon’s Blood به آن اضافه خواهند شد یا

مانتو فرم بانک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مانتو فرم بانک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

امروزه در همه شغل‌های اداری، کارمندان از سبک خاص و مشابهی برای پوشش خود استفاده می‌کنند. پوشیدن لباس خاص در شغل‌های اداری بسیار ضروری بوده و عدم انجام آن برخورد‌های قاطعانه‌ای را پیش رو دارد. از آنجایی که مانتو ف

به‌روزرسانی جدید Returnal احتمالا شامل یک DLC خواهد بود

به‌روزرسانی جدید Returnal احتمالا شامل یک DLC خواهد بود

به نظر می‌رسد که بازی Returnal به زودی یک به‌روزرسانی قابل توجه دریافت می‌کند که احتمالا شامل یک بسته‌ی الحاقی جدید به همراه افزوده شدن قابلیت ذخیره کردن خواهد بود.حساب رسمی پلی استیشن گیم سایز (PlayStation Game Size) در توییتر تأیید کرد ک

X