استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

گزارش تصویری اکران فیلم آتابای

گزارش تصویری اکران فیلم آتابای

فیلم آتابای جدیدترین ساخته نیکی کریمی با حضور بازیگرانی همچون هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی و جواد عزتی در پردیس ملت اکران شد.از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه می‌توان به همایون شجریان‌، مهران مدیری، جواد عزتی، سحر د

به‌روزرسانی جدید بازی Fall Guys: Ultimate Knockout امروز عرضه می‌شود

به‌روزرسانی جدید بازی Fall Guys: Ultimate Knockout امروز عرضه می‌شود

تیم سازنده‌ی بازی Fall Guys: Ultimate Knockout در نظر دارد تا به‌روزرسانی تازه‌ای را برای این عنوان در دسترس قرار دهد. این به‌روزرسانی قرار است فصل ۴٫۵ بازی را به آن اضافه کند.چندی پیش اعلام شد که به‌روزرسانی جدیدی برای بازی Fall Guys: Ultim

مقایسه‌ی طراحی چهره‌ی شخصیت الوی در عناوین Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West

مقایسه‌ی طراحی چهره‌ی شخصیت الوی در عناوین Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West

اواخر هفته‌ی گذشته بود که در جریان قسمت جدیدی از نمایش State of Play، گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ به نمایش گذاشته شد. نمایش قدرت کنسول پلی‌استیشن ۵ و همچنین توجه بازی موردبحث به جزئیات در قسمت جدید State of

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

در ماه‌های تابستان، با کند شدن آهنگ فروش بازی‌های ویدئویی و ایجاد فواصل طولانی بین انتشار عناوین جدید، گاهی اوقات پیش می‌آید که جدول‌های فروش، به ویژه جدول فروش فیزیکی بازی‌ها در بریتانیا، شکل و شمایلی بی‌نظیر به خود ب

پلاتینیوم‌ گیمز مشتاق است تا بازی Star Fox Zero را به سوییچ بیاورد

پلاتینیوم‌ گیمز مشتاق است تا بازی Star Fox Zero را به سوییچ بیاورد

رئیس استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames)، آقای آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، مشتاق انتشار بازی Star Fox Zero برای سوییچ است.نینتندو تقریباً تمام آثاری که برای پلتفرم Wii U منتشر شده‌اند را برای سوییچ پورت کرده است. با این حال، بعضی از بازی

بازی‌های Activision Blizzard در لیست عناوین محبوب پلی استیشن 5 می‌درخشند

بازی‌های Activision Blizzard در لیست عناوین محبوب پلی استیشن 5 می‌درخشند

احتمالا شنیده‌اید که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اغلب جزو پرفروش‌ترین عناوین جهان هستند، به ویژه فرنچایز Call of Duty که از محبوبیت بی‌نظیری در پلتفرم‌های پلی استیشن برخوردار است.در حال حاضر، نموداری داریم که ای

سریال Wednesday شباهت زیادی به فیلم‌های تیم برتون دارد

سریال Wednesday شباهت زیادی به فیلم‌های تیم برتون دارد

طبق گفته سازندگان سریال «Wednesday»، این سریال ریبوت فیلم‌ «Addams Family» نمی‌باشد و بیشتر یک فیلم تیم برتون هشت ساعتی است.سریال جدید «Wednesday» در نتفلیکس با بازی جنا اورتگا پاییز پیش رو منتشر خواهد شد. تیم برتون با کارگردانی چهار از هش

راکستار با نشان CircoLoco Records وارد صنعت موسیقی خواهد شد

راکستار با نشان CircoLoco Records وارد صنعت موسیقی خواهد شد

همان‌طور که می‌دانید، شرکت بزرگ راکستار گیمز (Rockstar Games) سابقه‌ای طولانی در استفاده از لایسنس موسیقی‌ها برای محصولات خود به ویژه سری محبوب Grand Theft Auto دارد اما ظاهراً طرفداران باید منتظر پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشند.طبق جدید

X