استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

جدول فروش ماه ژوئن فروشگاه پلی استیشن؛ بازگشت و صدرنشینی Cyberpunk 2077

جدول فروش ماه ژوئن فروشگاه پلی استیشن؛ بازگشت و صدرنشینی Cyberpunk 2077

پس از بازگشت بازی Cyberpunk 2077 به فروشگاه پلی‌استیشن در تاریخ ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن)، این عنوان ظرف فقط ۹ روز به پرفروش‌ترین بازی پلی‌استیشن ۴ در این فروشگاه تبدیل شد.بازی Cyberpunk 2077 با پشت سر گذاشتن عناوین GTA V و FIFA 21 به صدر جداول این فروش

سینما فارس: برندگان جایزه «خرس طلایی» فستیوال برلین (بخش اول)

سینما فارس: برندگان جایزه «خرس طلایی» فستیوال برلین (بخش اول)

«جشنواره (فستیوال) بین‌المللی فیلم برلین» یکی از مهم‌ترین و معتبرترین فستیوال‌های سینمایی جهان و یکی از سه فستیوال مهم اروپا -در کنار جشنواره‌های فیلمِ ونیز و فیلم کَن- می‌باشد که از سال ۱۹۵۱ در شهر برلینِ آلمان با اهدای ج

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳؛ متفاوت‌ترین تاشوی جهان

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳؛ متفاوت‌ترین تاشوی جهان

زمانی که در ابتدا زد فلیپ سامسونگ معرفی شد،‌ بسیاری از ما نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که پس از مدت‌ها به لطف فناوری جدید، اکنون می‌توانیم همچون گذشته‌ها از یک گوشی تاشو استفاده کنیم‌؛ محصولی که به آسانی تا می‌شود و می‌توان آ

XDefiant؛ بازی جدید و رایگان یوبیسافت معرفی شد

XDefiant؛ بازی جدید و رایگان یوبیسافت معرفی شد

امروز شرکت یوبیسافت‌ (Ubisoft) از عنوان جدید مجموعه بازی‌های واقع در جهان Tom Clancy به نام XDefiant معرفی کرد. این عنوان در سبک تیراندازی اول شخص چندنفره (۲ تیم ۶ نفره) بوده و شخصیت‌های آن از میان تمامی کاراکتر‌های حاضر در بازی‌های To

کاراکتر گرالت در فصل دوم سریال The Witcher بیشتر صحبت خواهد کرد

کاراکتر گرالت در فصل دوم سریال The Witcher بیشتر صحبت خواهد کرد

طبق صحبت‌های جدید هنری کویل، به نظر می‌رسد که بینندگان می‌توانند انتظار مکالمه‌های بیشتری را از شخصیت گرالت در فصل دوم سریال «ویچر» داشته باشند.هنری کویل (Henry Cavill) به‌تازگی در طی مصاحبه‌ای جدید با وب‌سایت Gamesradar، در را

شایعه: سونی هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید رونمایی خواهد کرد

شایعه: سونی هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید رونمایی خواهد کرد

طبق اطلاعات فاش شده از سوی منابع داخلی، شرکت سونی در هفتۀ آینده از 3 هدست و 2 مانیتور جدید از سری INZONE H-Series رونمایی خواهد کرد.هفتۀ گذشته، تام هندرسون (Tom Henderson)، منبع داخلی مشهور صنعت گیم، اعلام کرد که سونی به زودی از کنترلر حرفه

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بار دیگر با تاخیر مواجه شد

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بار دیگر با تاخیر مواجه شد

استودیوی ترولرز تیلز گیمز (Traveller’s Tales Games) با انتشار پیامی در توییتر رسمی خود اعلام کرد که بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga تا مدت زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است.بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga ابتدا قرار بود در بهار سال جاری منتشر شود،

انواع گردشگری در جهان

انواع گردشگری در جهان

انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد که صنعت گردشگری را تشکیل می دهند- اگر تورلیدر هستید یا علاقه مند به گردشگری فعالیت  هستید، آشنایی با انواع  گردشگری در جهان برای شما جذاب و آموزنده خواهد بود . دسته بندی های انواع گردشگری۱

X