شاید شما تولید کننده محصولات هنری باشید و به فکر فروش بیشتر ولی در کنارش به فکر برندسازی کسب وکارتان در فضای رقابتی هستید .
یکی از دغدغه های اصلی برای معرفی کالا و خدمات انتخاب نام برند و انتخاب یک شعار تبلیغاتی یا اصطلاحا Slogan می باشد .
شعار تبلیغاتی یک ابزار کارآمد برای ماندگارسازی نام و ویژگی های محصولات شما در ذهن مشتری می باشد .
پس لازمه که وقت زیادی براش صرف کنیم که بتونیم یک شعار مناسب و جذاب طراحی کنیم .
الزامات یک شعار تبلیغاتی هنری
۱- شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود: شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در آگهی های تبلیغاتی خود از واژه های شعرگونه و تصاویر متحرک استفاده می کنند.
۲- شعار تبلیغاتی تا حد امکان کوتاه باشد: هرچه شعار تبلیغاتی کوتاه تر باشد، تبلیغ مؤثرتر خواهد بود و تأثیر بیشتری بر مشتری می گذارد و بهتر به یاد می ماند. به یاد داشته باشید بهترین شعارهای دنیا معمولا پنج کلمه بیشتر نیستند.
۳- شعار تبلیغاتی باید عامیانه باشد: اگر مردم عادی مشتریان شما هستند از کلمات تخصصی و حرفه ای استفاده نکنید، همچنین بهتر است شعار شما احساسی باشد تا منطقی زیرا بیشتر خریدها احساسی هستند تا منطقی.
۴- شعار تبلیغاتی باید حداقل یک مزیت و برتری را نسبت به رقبا بیان کند: باید با شنیدن شعار تبلیغاتی پی به مزیت رقابتی برد، همچنین نیازی از مشتری را که می تواند برطرف کند مشخص کرد. به شعاری که تاژ برای خود انتخاب کرده و بر کیفیت محصول اشاره دارد دقت کنید؛ «همیشه کیفیت، همیشه تاژ.» درحالی که رقیبش شامپو پرژک این شعار را انتخاب کرده «طبیعت منشأ پاکیزگی.»
۵- شعار تبلیغاتی باید باورپذیر باشد و دور از ذهن نباشد: اگر یک شعار آنقدر دور از واقع باشد که تمسخر شنونده را برانگیزد و در او احساس منفی ایجاد کند، در فروش تأثیر منفی ایجاد می کند.
نمونه بهترین شعارهای تبلیغاتی برای هنر و صنایع دستی
ساخته شده با عشق
با ما اوج بگیرید
ما شاهکار هنری می سازیم
لحظه هایی از لذت بردن
زندگی پر از خلاقیت
برند خودت باش
کم بخر , خوب انتخاب کن
نوآوری در کار
غیرمعمول بودن , خاص بودن من است