مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی؛ رازهای سر به مهر

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی؛ رازهای سر به مهر

دنیای بازی‌های ویدیویی مانند هر مدیوم دیگری پر است از قهرمان‌ها، شرور‌ها و ضدقهرمان‌هایی که خاطرات بی‌شماری برای ما به ارمغان آورده‌اند. در واقع می‌توان گفت بسیاری از فرنچایز‌های بزرگ دنیای گیم کاملا حول محور یک شخصیت جریان دارند و این افراد هستند که به بازی‌های مختلف معنا می‌دهند.

در این بین برخی شخصیت‌ها نیز هستند که کاملا با دیگران تفاوت دارند. این دسته افراد غالبا بسیار مرموز و عجیب رفتار می‌کنند و حتی ساده‌ترین دیالوگ‌های آن‌ها نیز پر از رمز و راز مختلف است. این شخصیت‌ها معمولا گذشته نامعلومی دارند و نیت، انگیزه و اهداف آن‌ها نیز کاملا در هاله‌ای از ابهام قرار داد و حتی اسم واقعی، سن و اطلاعات این‌چنینی نیز از آن‌ها در دسترس نیست‌‌. در این مقاله به سراغ برخی از مرموز‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی رفته‌ایم.

The Outsider

نوجوان ۱۵ ساله‌ای که چند هزار سال در اوج قدرت بود

سن: ۱۵ سال هنگام قربانی شدن، ۴۰۰۰ سال هنگام وقایع نسخه اول Dishonored

فرانچایز: Dishonored

صداپیشگان: Billy Lish, Robin Lord Taylor

شخصیت Outsider را باید یکی از بهترین شخصیت‌های فرعی یک دهه اخیر دنیای گیم به شمار آورد. اگر نسخه‌های مختلف سری Dishonored را تجربه کرده باشید پس قطعا با این شخصیت عجیب و مرموز آشنایی دارید. Outsider نه تنها از لحاظ شخصیت‌ پردازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در طول داستان سری به تکامل می‌رسد، بلکه هر دو صداپیشه‌ی این شخصیت نیز به شکل فوق‌العاده‌ای به او روح و جان بخشیده‌اند. Outsider نه تنها به عنوان راهنما به کوروو و امیلی کمک می‌کند، بلکه نقش ناظر و شاهد را نیز ایفا می‌کند و بسیاری از وقایع بازی، حوادث و حتی فجایع بزرگ به صورت مستقیم و غیرمستقیم به او مربوط هستند و در واقع می‌توان گفت نمی‌توان سری Dishonored را بدون Outsidsr تصور کرد.

او موجودی ماوراءالطبیعه است که ۴۰۰۰ سال قبل از اتفاقات کارناکا، توسط گروهی افراطی در سن ۱۵ سالگی قربانی شده و تا ابد در Void زندانی شد. بعد از قربانی شدن، Outsider به قدرتی غیرقابل تصور دست یافت و زمان و مکان نیز برای او بی‌معنی شد. او در طی این چهار هزار سال افرادی به عنوان واسط انتخاب کرد و نشان مخصوص خود را به آن‌ها داد. این افراد با Void ارتباط برقرار کرده و قدرت‌های ماورایی بسیاری از آن گرفتند. نکته‌ی بسیار جالب در مورد Outsider این است که او کاملا شخصیتی خاکستری دارد. نه خوب مطلق است نه شیطان مطلق. او علاقه شدیدی دارد تا افراد را نظارت کند. به آن‌ها قدرت می‌دهد تا ببیند آن‌ها در چه راهی از این قدرت استفاده می‌کنند.

در کل او بسیار مرموز و عجیب رفتار می‌کند و این مرموز بودن در تک تک دیالوگ‌ها، برخورد‌ها و رفتارهای او مشهود است‌. بدون هیچ شکی Outsider را باید یکی از عجیب‌ترین و مرموزترین شخصیت‌های تاریخ دنیای گیم به شمار آورد.

G Man

قیافه G Man کاملا به مرموز بودن او کمک کرده است.

سن: نامشخص

فرنچایز: Half Life

صداپیشه: Michael Shapiro

بدون هیچ شکی، یکی از بزرگ‌ترین رازهای دنیای بازی‌های ویدیویی، مربوط به هویت، اهداف و شخصیت G Man در سری Half Life است. شاید بتوان گفت برخی دیگر از شخصیت‌های این مقاله، با الهام مستقیم و غیرمستقیم از شخصیت G Man نوشته و پرداخته شدند.

شخصیت G Man تقریبا در تمام نسخه‌های اصلی و فرعی سری Half Life حضور فعالی دارد و در جای جای بازی در مکان‌های گوناگون قابل مشاهده است. او به نوعی نقش ناظر و Overseer را ایفا می‌کند و در برخی موقعیت‌های خاص، به گوردن فریمن کمک کرده و یا برعکس پیشروی او را مختل می‌سازد. چهره مرموز او، در کنار دیالوگ‌های متفاوت و خاص همگی دست به دست هم دادند تا G Man را به یکی از عجیب‌ترین و مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل سازند. هر چند تعداد دفعاتی که او با فریمن مواجه شده یا خود را نشان می‌دهد آن‌قدر ها هم زیاد و پرتعداد نیست، اما به قدری G Man خاص نوشته و پرداخته شده که می‌توان به راحتی او را شخصیتی خاص و کاریزماتیک دانست. این یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های عجیب و مرموز است‌. آن‌ها معمولا نه گلوله‌ای شلیک می‌کنند، نه کسی را می‌کشند و نه به صورت مستقیم کار بزرگی انجام می‌دهند. اما این رفتار، سخنان و ویژگی‌های شخصیتی آن‌هاست که موجب ماندگاری آن‌ها شده است …

The Strange Man

یا Strange Man کاملا زاییده ذهن و توهمات جان است و وجود خارجی ندارد (چهره The Strange Man بسیار به Trelawny در نسخه دوم شبیه است)، یا این که The Strange Man شخصیتی غیرانسانی و ماوراءالطبیعه است و تنها شکل انسانی دارد

سن: نامشخص

فرنچایز: Red Dead Redemption 2

دیگر وقتی اسم شخصیتی The Strange Man باشد فکر می‌کنم همه چیز مشخص است! شخصیت The Strange Man در نسخه اول Red Dead Redemption حضور داشت و در سه برهه‌ی زمانی مختلف با جان مارستون دیدار کرد. در دو دیدار اول هر بار او مأموریتی دوگانه به جان می‌داد که این دو مأموریت را بازی‌بازان می‌توانستند به شکل شرورانه یا خیرخواهانه انجام دهند. پس از اتمام هر مرحله نیز او صحبت‌هایی در مورد تصمیم جان کرده و حرف‌های مرموزی به زبان می‌آورد. نکته‌ی بسیار عجیب این است که The Strange Man اطلاعات زیادی از جان مارستون دارد و مواردی از گذشته‌ی جان را به او یادآوری می‌کند که سال‌هاست از آن اتفاقات گذشته و خود جان نیز بعضی از آن‌ها را فراموش کرده است.

لازم به ذکر است که در دیدار آخر او و جان،‌ پس از صحبت‌های مرموز و فعل و انفعالات مختلف جان حتی به او تیراندازی می‌کند که هیچکدام از تیرهای جان به او آسیبی وارد نمی‌کند. این اتفاق دو احتمال را قوت می‌بخشد. اول این‌ که The Strange Man کاملا زاییده ذهن و توهمات جان است و وجود خارجی ندارد (چهره The Strange Man بسیار به Trelawny در نسخه دوم شبیه است)، یا این که The Strange Man شخصیتی غیرانسانی و ماوراءالطبیعه است و تنها شکل انسانی دارد. در هر صورت بدون هیچ شکی The Strange Man شخصیتی فوق‌العاده مرموز و عجیب است که قصد و هدف او نیز کاملا نامشخص و مبهم است.

در پایان بد نیست اشاره کنم The Strange Manدر قالب Easter Egg و Cameo در GTA Online و Red Dead Redemption 2 نیز به چشم می‌خورد.

The Merchant

????What you’re Buying

صداپیشه: Paul Mercier

سن: نامشخص

فرنچایز: Resident Evil

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، قطعا با عنوان شاهکار Resident Evil 4 آشنایی دارید. عنوانی که در دوره‌ی PS2، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های آن زمان به شمار می‌رفت و طرفداران بسیاری در سرتاسر ایران و جهان پیدا کرده بود. اگر Resident Evil 4 را یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های تاریخ نام ببریم پر بیراه نگفته‌ایم. شینجی میکامی و تیم سازنده‌ی بازی در کپکام، در سال ۲۰۰۴ یک شاهکار ماندگار در دنیای گیم خلق کردند که به رشد و بلوغ بازی‌های سوم شخص با دوربین پشت شانه کمک بسیاری کرد.

یکی از ماندگارترین بخش‌های بازی Resident Evil 4، شخصیت Merchant بود. فردی که در مکان‌های مختلف بازی در طول خط داستانی حضور پیدا می‌کرد و آیتم‌های خود را برای فروش ارائه می‌ساخت. در کنار خرید و فروش آیتم‌های مختلف، آپگرید‌های متنوع مثل Inventory بزرگ‌تر و موارد مشابه، شخصیت Merchant امکان ارتقا و خرید سلاح‌های مختلف را نیز فراهم می‌ساخت و در کل شخصیتی فوق‌العاده مفید و کمک کننده در طول بازی به شمار می‌رفت.

نکته‌ی بسیار عجیب در مورد این فروشنده این بود که همیشه در عجیب‌ترین مکان‌های موجود حضور داشت و به خدمت رسانی به مشتری ثابتش لیان مشغول بود. از قلعه Cultist‌ها گرفته، تا روستایی پر از زامبی و موجودات جهش یافته، همیشه در یک گوشه و کناری می‌توانستید او را پیدا کنید و از او خرید کنید. ظاهر بسیار متفاوت و مرموز او نیز به جذابیت هر چه بیشتر شخصیت او کمک زیادی کرده بود. نکته‌ی جالب این است در Resident Evil Village نیز شاهد حضور Duke بودیم که در واقع شخصیتی الگو گرفته شده از The Merchant بود و حتی به خود Merchant نیز اشاره مستقیم می‌کرد.

Gaunter O’Dimm

قراردادی با یک خروجی، از دست دادن روح

سن: نامشخص (احتمالا نامیرا)

فرانچایز: The Witcher

صداپیشه: Alex Norton

بسته‌های الحاقی بازی The Witcher 3 فوق‌العاده خوش‌ساخت‌ و قوی بودند و CD Project Red مهارت خود در ساخت DLC‌های ارزشمند را به رخ کشید. یکی از این بسته‌های الحاقی فوق‌العاده، Heart of Stone بود که یکی از بهترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی را در دل خود جای داده بود. در رأس داستان این DLC شخصیت فوق‌العاده کاریزماتیک Gaunter O’Dimm قرار داشت. Gaunter O’Dimm موجودی فوق‌العاده قدرتمند و بنابر برخی سرنخ‌ها موجودی اهریمنی یا حتی خود شیطان است. به نظر می‌رسد او نامیراست و هزاران سال است که زندگی می‌کند. Gaunter O’Dimm قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، می‌تواند زمان را متوقف سازد، خواسته‌های غیرقابل باور را عملی کند، احساسات انسان را نابود کند و یا هر گونه قدرت و اختیاری به بقیه اعطا کند. در واقع می‌توان او را یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی نامید. نکته جالب اما این است که او به شکل دیوانه‌وار و افراطی از قدرتش استفاده نمی‌کند و در واقع بیشتر به دنبال سرگرم شدن و زیر نظر گرفتن انسان‌هاست و با انسان‌های مختلف قرارداد برقرار می‌کند تا نتیجه زندگی آن‌ها را ببیند و در انتها روح آن‌ها را دریافت می‌کند. اگر او اراده کند، می‌تواند گرالت و تمام افرادی که دوست دارد را از بین ببرد اما او به شدت به بازی و معما علاقه‌مند است و از آن‌جایی که می‌داند در حالت عادی کسی توان رویارویی با او را ندارد، چالش‌ها و معماهای مختلفی را پیش روی انسان‌ها قرار می‌دهد.

انگیزه، پیش‌زمینه‌ و گذشته Gaunter O’Dimm کاملا نامشخص است و کسی اطلاعی در مورد او ندارد. اما می‌توان مطمئن بود که او شیطان یا موجودی اهریمنی است که قدرت بی‌پایانی در اختیار دارد

مکالمات او و گرالت فوق‌العاده شنیدنی هستند و باید اذعان کرد صداپیشگی محشر او در کنار نگارش شخصیتش، Gaunter O’Dimm را به شخصیتی فوق‌العاده ماندگار در دنیای گیم تبدیل کرده است.

Illusive Man

فرشته یا شیطان؟ مسأله این است …

سن: نامشخص

فرانچایز: Mass Effect

صداپیشه: Martin Sheen

شخصیت Illusive Man نیز بدون هیچ شکی یکی از مرموز‌ترین و عجیب‌ترین شخصیت‌های دنیای گیم به شمار می‌رود. لیست امروز ما پر است شخصیت‌هایی با گذشته نامشخص که اهداف، انگیزه و نیت آن‌ها تقریبا نامشخص است و اطلاعاتی که از آن‌ها داریم فوق‌العاده ناچیز است. شخصیت Illusive Man نیز کاملا از تمام ویژگی‌های که گفتم برخوردار است‌. او رهبر Cereberus است و از افراد، سازمان‌ها و نژاد‌های دیگر در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. با آن که به طور کلی انگیزه او مبهم است، اما به نظر می‌رسد هدف نهایی او این است که نژاد انسان‌ها را به برترین و بالاترین موجودات جهان تبدیل کند و انسان‌ها کاملا از بقیه بالاتر و برتر باشند. شخصیت Illusive Man نیز مانند تقریبا اکثر افراد این لیست شخصیتی خاکستری به شمار می‌آید و از او به عنوان فردی یاد شده که بهترین و بدترین خصوصیات و ویژگی‌های یک انسان را به طور همزمان داراست و مخلوطی از شر و خیر را درون خود جای داده است‌.

جالب است بدانید که در ابتدا Illusive Man آدمی کاملا معمولی به شمار می‌رفت که شهروندی عادی بوده و زندگی ساده خود را می‌گذراند. اما پس از کشف نژاد‌های فضایی و فعل و انفعالات دیگر بود که Illusive Man به فکر دست‌یابی به اهداف بلندپروازانه خود افتاد.

یکی از ویژگی‌های جالب در مورد او این است که برای رسیدن به هدفش از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کند و مانند بسیاری از Villain‌ها، به قربانی کردن افراد مختلف برای رسیدن به اهداف خود بدون درنگ اقدام می‌کند. هر چند به نظر می‌رسد در نهایت Illusive Man اعتقاد دارد که کار درستی انجام می‌دهد و انسان‌ها را به تعالی می‌رساند.

در پایان باید اشاره کنم افراد بسیار بیشتری می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند اما در این مقاله سعی کردم به موارد مهم‌تر، شناخته شده‌تر و بزرگ‌تر اشاره کنم. قطعا حتی در میان بازی‌های ایندی و کوچک نیز می‌توان شخصیت‌های مرموز زیادی را پیدا کرده و به آن‌ها اشاره کرد. نظر شما در مورد شخصیت‌های مرموز و خاص چیست؟ چه افراد دیگری را می‌شناسید که واقعا مرموز و متفاوت رفتار می‌کنند و شخصیتی مبهم و ناشناخته دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.00.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

ویدیو: آقای راوی ۲# | قصه لثوی شاه‌کُش از The Witcher

ویدیو: آقای راوی ۲# | قصه لثوی شاه‌کُش از The Witcher

با قسمت جدیدی از سری آیتم آقای راوی بازگشته‌ایم؛ قسمت جدید به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سری بازی The Witcher یعنی لثوی گالت یا لثوی شاه‌کُش خواهیم پرداخت.در این سری آیتم قصد داریم Lore بازی‌های بزرگ را مورد بررسی قرار دهیم و آن

نقد و بررسی فیلم Nope | مفاهیمی که در حد شعار باقی می‌مانند

نقد و بررسی فیلم Nope | مفاهیمی که در حد شعار باقی می‌مانند

سومین و جدیدترین فیلم جردن پیل Nope نام دارد. کارگردانی که خود را به عنوان فیلمسازی صاحب سبک در ژانر ترسناک معرفی کرده است. یکی از آثار مورد انتظار امسال بدون شک فیلم Nope، اثری ترسناک و علمی‌تخیلی بوده است.دلیل این انتظار، حضور

نقدها و نمرات بازی Return to Monkey Island منتشر شدند

نقدها و نمرات بازی Return to Monkey Island منتشر شدند

ششمین بازی از سری Monkey Island یعنی Return to Monkey Island پس از مدت‌ها این فرنچایز قدیمی را زنده کرده است. خبر خوب این است ظاهرا با عنوان با کیفیتی هم طرف هستیم.Return to Monkey Island یک بازی کلیک و اشاره‌ی ماجرایی است که توسط استودیوی ران گیلبرت (Ron Gilb

خنده‌دارترین اتفاقات برای یک گیمر؛ با گیمر هم شوخی؟

خنده‌دارترین اتفاقات برای یک گیمر؛ با گیمر هم شوخی؟

پس از چندین هفته راهنمای ویچر ۳ و بحث جدی، گقتم این هفته یک استراحتی به خودم و خودتان بدهم و با یک موضوع نسبتا طنز همراه شویم. امروز قصد دارم تا موارد خنده‌داری را ذکر کنم و توضیح دهم که تقریبا همه‌ی ما به عنوان گیمر یا بازیکن آن

تصاویر جدیدی از بازی Halo Infinite لو رفت

تصاویر جدیدی از بازی Halo Infinite لو رفت

اطلاعات جدیدی از طراحی‌ها و نقشه‌های بازی Halo Infinite لو رفته که به ما نشان می‌دهد در حالت چندین نفره و آنلاین بازی باید انتظار ۹ نقشه‌ی مختلف را داشته باشیم.بازی Halo Infinite در طی چند روز اخیر در صدر اخبار قرار گرفته است. پس از ان

نقش مورد علاقه کیانور ریوز در دنیای سینمایی مارول

نقش مورد علاقه کیانور ریوز در دنیای سینمایی مارول

کیانور ریوز در مصاحبه با جیمی کیمل از نقش مورد علاقه خود برای حضور در دنیای سینمایی مارول گفته است.دنیای سینمایی مارول و دی‌سی هر ساله گسترش یافته و به یکی از غول‌های حال حاضر سینمای جهان تبدیل شده که هر بازیگر تازه‌کار یا مش

نسخه نسل نهمی The Witcher 3: Wild Hunt رده‌بندی سنی شد

نسخه نسل نهمی The Witcher 3: Wild Hunt رده‌بندی سنی شد

ساعاتی پیش نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس بازی The Witcher 3: Wild Hunt در اروپا رده‌بندی سنی شد. به زودی باید منتظر تاریخ انتشار این عنوان باشیم.همانطور که انتظار می‌رفت طبق گزارش Wccftech، شاهد رده‌بندی بزرگسال هستیم و از نظ

بازی‌های رایگان ماه می سرویس Xbox Live Gold مشخص شدند

بازی‌های رایگان ماه می سرویس Xbox Live Gold مشخص شدند

شرکت مایکروسافت بازی‌های رایگان سرویس Xbox Live Gold برای ماه می را اعلام کرد. این بازی‌ها شامل عناوین Dungeons 3، Lego Batman، Tropico 4 و Armello هستند.براساس اطلاعات منتشر شده، بازی Armello از تاریخ ۱ الی ۳۱ می (۱۱ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد)، عنوان استر

X