مقایسه پلی استیشن ۵ با ایکس باکس سری ایکس؛ اکنون کدام را بخریم؟

مقایسه پلی استیشن ۵ با ایکس باکس سری ایکس؛ اکنون کدام را بخریم؟

اکنون بیش از شش ماه از عرضه کنسول‌های نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس می‌گذرد. همان‌طور که احتمالاً تا به این‌جا متوجه شده‌اید، هر دو کنسول یاد شده به شدت در میان کاربران محبوب شده‌اند.

به همین ترتیب و با توجه به مشکلاتی که همه‌گیری بیماری کرونا ایجاد کرده است، یافتن این کنسول‌ها چه در خارج و چه در داخل ایران حداقل با قیمت منطقی بسیار دشوار تلقی می‌شود. بنابراین اگر به فکر انتقال به نسل نهم هستید، از همین حالا باید تصمیم خود را بگیرید تا زمانی که شرایط فراهم شد، شاهد هیچ تعویق یا سردرگمی نباشید.

از عناوین انحصاری نظیر Demon’s Souls و Returnal روی پلی استیشن ۵ تا ویژگی‌های جدیدی مانند Quick Resume و FPS Boost روی ایکس باکس سری ایکس، همه از مواردی به شمار می‌روند که سونی و مایکروسافت به وسیله آن‌ها قصد تصاحب ذهن و قلب بازی‌بازان نسل جدید را دارند. حتی گاهی اوقات به نظر می‌رسد که این دو غول آمریکایی و ژاپنی در تقابل با یکدیگر، هر هفته یک عنوان انحصاری، قرارداد، به‌روزرسانی یا برگ برنده دیگری را برای کنسول جدیدشان معرفی می‌کنند.

جدای از تکنیک‌های بازاریابی قابل توجه دو شرکت مذکور، باید به یک مورد اذعان کرد؛ هر دو کنسول پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند، قادر به اجرای بازی‌ها روی رزولوشن ۴K با حداکثر ۱۲۰ فریم، همراه با پشتیبانی از ری تریسینگ (Ray-Tracing) و بارگذاری‌های کاملاً سریع هستند. با این اوصاف، جزئیات بسیار کوچکی نتیجه کار را تغییر خواهند داد که همین جزئیات شما را در تصمیم‌گیری راهنمایی خواهند کرد.

مشاهده این جزئیات به عنوان نقاط ضعف و قوت از طریق ظاهر کنسول‌های مذکور عملاً غیرممکن است. همچنین به عنوان یک کاربر عادی که به دنبال یافتن پرسش پاسخ ساده خود است، شما راه زیادی را پیش‌رو دارید؛ راهی که نهایتاً به جمع‌آوری قطره‌ای اطلاعات از صدها منبع مختلف ختم می‌شود. در این بین موارد زیادی برای بحث و گفت‌وگو وجود دارد.

نسل بعد در یک عبارت، درون قدرت، سرعت و سطحی باورنکردنی از جزئیات خلاصه می‌شود که پیش از این به هیچ وجه قابل دست‌یابی نبودند. در حالی که مقایسه این موارد به قسمت مشخصات می‌رسد، کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس حقیقتاً تفاوت چندانی ندارند و شاید تنها به توان به برتری محصول مایکروسافت روی کاغذ اشاره کرد.

از سوی دیگر مولفه‌های بسیار زیادی روی کیفیت و کارایی یک کنسول تاثیرگذار هستند. شما هم به دنبال تهیه کنسول نسل بعدی هستید؟ همچنین نباید از یاد ببریم که مایکروسافت نماینده دیگری به نام ایکس باکس سری اس را نیز در چنته دارد. با پاسخ این سوال یک بار برای همیشه همراه ما باشید.

مشاهده ادامه مطلب در تکفارس

72.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

رتبه‌بندی فیلم‌های جان کارپنتر | بخش دوم

رتبه‌بندی فیلم‌های جان کارپنتر | بخش دوم

در ادامه برترین ساخته‌های جان کارپنتر (John Carpenter) مشهور، به ده فیلم پایانی رتبه بندی والچر خواهیم پرداخت.10- Starman (1984)فیلم Starman که پس از Christine در سال 1984 اکران شد، نزدیک‌ترین پروژه کارپنتر به فیلم‌های بلاک باستر استیون اسپیلبرگ (Steven Spielbe

اشارۀ دو منبع داخلی دیگر به تصاحب اسکوئر انیکس توسط سونی

اشارۀ دو منبع داخلی دیگر به تصاحب اسکوئر انیکس توسط سونی

پس از جف گراب، اینسایدر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، دو اینسایدر دیگر نیز به تصاحب شرکت اسکوئر انیکس از سوی سونی اشاره کرده‌اند.مدتی پیش گرگ میلر (Greg Miller)، میزبان پادکست کایندا فانی گیمز (Kinda Funny Games)، به این موضوع اشاره کرد ک

مدیر سابق پلی استیشن: انحصاری شدن Call of Duty منطقی نیست

مدیر سابق پلی استیشن: انحصاری شدن Call of Duty منطقی نیست

جک ترتون به عنوان مدیر سابق پلی‌استیشن ایالات متحده، چنین اذعان داشت که انحصاری شدن بازی‌های Call of Duty از نظر اقتصادی برای مایکروسافت منطقی به نظر نمی‌رسد.جک ترتون (Jack Tretton) در یک مصاحبه طولانی با IGN، چنین اذعان داشت که اگر ش

سونی ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در اپیک گیمز سرمایه‌گذاری می‌کند

سونی ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در اپیک گیمز سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت سونی به صورت رسمی اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون دلار دیگر را در شرکت اپیک گیمز (Epic Games) سرمایه‌گذاری می‌کند.اپیک گیمز در خصوص سرمایه‌گذاری جدید گفت:این سرمایه‌گذاری براساس روابط نزدیک اپیک گیمز و سونی بنا شده است و ماموری

گمانه‌زنی‌های طرفداران حول معرفی GTA 6 بعد از پیام تشکر راکستار از سازندگان

گمانه‌زنی‌های طرفداران حول معرفی GTA 6 بعد از پیام تشکر راکستار از سازندگان

راکستار گیمز (Rockstar Games) به‌تازگی با تشکر از توسعه‌دهندگان GTA Online و GTA 5، بسیاری از طرفداران را متقاعد کرده است که به‌زودی از GTA 6 رونمایی خواهد شد.زمانی که صحبت‌ از عناوین در حال توسعه در صنعت بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، بازی

فهرست عناوین نامزد دریافت جوایز رویداد GDC 2021 منتشر شد

فهرست عناوین نامزد دریافت جوایز رویداد GDC 2021 منتشر شد

بر اساس گزارش‌ها، بازی‌های Ghost of Tsushima ،Hades به همراه عنوان The Last of Us Part 2 از اصلی‌ترین نامزدهای دریافت جوایز رویداد GDC 2021 هستند که هرکدام در ۶ شاخه نامزد خواهند بود.علاوه بر عناوین فوق، بازی واقعیت مجازی Halve-Life: Alyx در ۵ شاخه نا

از بازی FIFA 22 با انتشار تریلری رونمایی شد

از بازی FIFA 22 با انتشار تریلری رونمایی شد

الکترونیک آرتس (Electronic Arts) طبق رسم هر ساله با یک تریلر قابل پیش‌بینی از عنوان FIFA 22 رونمایی کرد، اما نکته‌ی اصلی موجود در این تریلر استفاده‌ی این بازی از تکنولوژی هایپرموشن (HyperMotion) است.به گفته‌ی الکترونیک آرتس این تکنولوژی

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Tiny Tina’s Wonderlands در اوج

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ Tiny Tina’s Wonderlands در اوج

هفتۀ گذشته، بازی Tiny Tina’s Wonderlands با 77 درصد فروش دیجیتالی در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گرفت.بازی جدید کمپانی 2K Games که یک اسپین آف از مجموعۀ شناخته‌شدۀ Borderlands محسوب می‌شود، در هفتۀ گذشته ستارۀ جدول فروش هفتگی بریتانیا با 77

X