12 سلاح منحصر به فرد در بازی‌های ژانر وحشت

12 سلاح منحصر به فرد در بازی‌های ژانر وحشت

بسیاری از بازی‌های ژانر وحشت به داشتن مجموعه‌ای عالی از سلاح‌های منحصر به فرد شناخته می‌شوند و در این مقاله به معرفی 12 سلاح برتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

پس از بازه‌ای همراه با اوج و فرود، محبوبیت بازی‌های ترسناک به آرامی و صورت پیوسته در حال افزایش است. بسیاری از استودیوهای کوچک دست به ساخت آثار ویژه‌ای در این ژانر زده‌اند و این سبک را رو به جلو برده‌اند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی‌های ترسناک، دسترسی پلیرها به سلاح‌های منحصر به فرد است و در مورد برخی از آثار، وقتی نامشان به میان می‌آید، پیش از هر چیز به یاد سلاح‌ منحصر به فرد آن‌ها می‌افتیم. بنابراین، در این مقاله به سراغ معرفی 12 سلاح خاص از ژانر بقاء رفته‌ایم.

Mindblowing Knife – Dead Island

استودیوی تکلند (Techland) در سال 2011 به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Dead Island مورد تحسین و تشویق گیمرها و منتقدین قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی، سلاح‌های خاصی است که در اختیار گیمرها قرار می‌دهد و اگر بخواهیم از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنیم، باید به سراغ Mindblowing Knife برویم. هر ضربه با این سلاح باعث می‌شد که مغز زامبی‌ها منفجر شود و در یک لحظه بتوان آن‌ها را از پای درآورد.

بازی Dead Island در سال 2011 برای پلتفرم PC و کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 عرضه شد. پس از گذشت مدتی نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند این بازی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

Hand Cannon – Dead Space 2

سری Dead Space را می‌توان یکی از بهترین مجموعه‌ها در ژانر وحشت دانست که طرفداران و منتقدین آن همواره در حال ستایش آن هستند و به زودی نیز شاهد انتشار نسخه‌ی ریمیک قسمت اول آن نیز خواهیم بود. بازی Dead Space 2 از نظر کیفیت بصری تفاوت چندانی با نسخه‌ی اول خود ندارد، اما میزبان یک اسلحه‌ی خاص و منحصر به فرد است که رنگ و بوی تازه‌ای به تجربه‌ی بازی می‌دهد. کافی است که این بازی را روی درجه‌ی سختی هاردکور کامل کنید تا به این دستکش ورزشی عجیب و غریب دسترسی پیدا کنید. این اسلحه استایل بسیار منحصربه‌فردی دارد و تنها پس از استفاده، متوجۀ قدرت بی‌نظیر آن خواهید شد.

تبلیغات Heather Beam – Silent Hill 3

بازی‌های Silent Hill همواره ترکیبی منحصر به فرد از طراحی عجیب و نامتعارف و زیبایی هنری را به تصویر می‌کشد و می‌توان ادعا کرد که این خلاقیت در بازی Silent Hill 3 به اوج خود می‌رسد. گیمرهایی که در این بازی در مجموع 333 هیولا را از پای در بیاورند، یک سلاح منحصر به فرد و جهنمی به نام Heather Beam را به دست خواهند آورد. این سلاح در قالب یک پوسته قدرت شلیک کردن کریستال‌های انرژی از دهان را به ما می‌دهد و می‌توان آن را یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد.

Goo Cannon – Prey

بازی Prey را می‌توان یکی از آندرریتدترین بازی‌های چند سال اخیر قلمداد کرد که علی‌رغم ویژگی‌های منحصر به فرد و کیفیت بسیار بالا، آن‌طور که باید و شاید از جانب جامعه‌ی گیمرها مورد استقبال قرار نگرفت. هرچند این بازی را نمی‌توان در دسته‌ی ژانر وحشت قرار داد، اما Prey گیمرها را به ایستگاه فضایی ترسناک Talos-1 می‌برد و آن‌ها را در مقابل هیولاهای وحشتناکی که در آن پنهان شده‌اند قرار می‌دهد. اگرچه، بیان این که اسلحه‌ی Goo Cannon در گیم‌پلی بازی به چه اندازه اهمیت دارد، اندکی پیچیده است و برای درک آن حتماً باید خود به تجربه‌ی بازی بنشینید.

Whirligig Saw – Bloodborne

همانند بازی Prey، عنوان تحسین‌شده‌ی استودیوی فرام سافتور (From Software) یعنی Bloodborne نیز یک بازی ترسناک نیست، اما موجودات شوم در آن با اصوات آزاردهنده می‌توانند استرس‌زا و رعب‌آور باشند. این بازی مجموعه‌ای ارزشمند از سلاح‌های مختلف را در خود جای داده است که یکی از منحصر به فردترین آن‌ها Whirligig Saw نام دارد. این اسلحه می‌تواند به عنوان یک گرز با دسته‌ای بلند یا یک Buzzsaw عمل کند که البته حالت دوم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Chainsaw Bike – Dead Rising

زنده ماندن و بقاء برای چند روز در شهر مملوء از زامبیِ Fortune City ابداً کار ساده‌ای نیست، بنابراین داشتن یک سلاح کارآمد می‌تواند کمک حال شما باشد. Slicecycle یکی از سلاح‌های منحصر به فرد در بازی‌های ویدیویی ترسناک است که می‌تواند زامبی‌های بازی Dead Rising را در یک چشم به هم زدن از بین ببرد. این موتورسیکلت که تیغه‌های کشنده‌ای روی بخش‌های مختلف آن نصب شده است، یکی از خلاقانه‌ترین آیتم‌های داخل بازی محسوب می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یک ابزار بی‌رحمانه برای رنده کردن دسته‌جمعی زامبی‌ها قلمداد کرد! این آیتم با انجام ماموریت Meet The Contestants در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

Brass Knuckles – The Evil Within 2

بازی Evil Within 2 پر از کابوس‌های رعب‌آور و درگیری‌های نفس‌گیر است و این موضوع باعث شده تا سازندگان، طیف گسترده‌ای از سلاح‌های مختلف را در آن جای دهند. یکی از این اسلحه‌ها با نام Brass Knuckles منحصر به فرد و خاص‌تر از سایرین است. این سلاح سرد به ظاهر عادی، می‌تواند میزان بسیار زیادی آسیب را طی یک ضربه به دشمنان وارد کند و از پای درآوردن اکثر آن‌ها (جز باس‌ها) با یک ضربه توسط این اسلحه میسر است. البته، نحوه‌ی به دست آوردن این اسلحه کار را پیچیده می‌کند و برای این امر باید یک بار بازی را به اتمام برسانید.

The Torch – Alan Wake

استودیوی رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) به خاطر توانایی بالا در زمینه‌ی داستان‌گویی و خلق شخصیت‌های فراموش‌نشدنی شناخته می‌شود که هر دو عنصر در بازی Alan Wake به کار گرفته شده بودند. شهر تاریک Brightfalls در این بازی خانه‌ی ساکنانی است که تنها با استفاده از چراغ‌قوه‌ی آلن آسیب‌پذیر می‌شوند. این چراغ قوه کمک می‌کند تا دشمنان آسیب‌پذیر شوند و با سلاح‌های دیگر خود بتوانید آن‌ها را از پای در آورید.

Electropylon Driver – Returnal

این بازی روگ‌لایک بی‌رحم، ممکن است مطابق میل و سلیقۀ تمامی گیمرها نباشد، اما بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین عناوین سبک خود قلمداد می‌شود که در چندین سال اخیر عرضه شده است. در این بازی تعداد قابل توجه‌ای از سلاح‌های مختلف جای داده شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به Electropylon Driver لقب خلاقانه‌ترین را داد. این سلاح مجموعه‌ای از دکل‌های کوچک را به چند بخش مختلف از محیط شلیک می‌کند و سپس بین این دکل‌ها شبکه‌ی پیچیده‌ای از انرژی تشکیل شده و به عنوان یک تله، دشمنی که در وسط قرار بگیرد نابود خواهد شد.

Helluva Homerun Baseball Bat – Dying Light

استودیوی تکلند (Techland) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Dying Light به خوبی از پس پیاده‌سازی سیستم مبارزات و طراحی طیف وسیعی از سلاح‌های سرد و گرم کارآمد در بازی برآمد. این عنوان میزبان سلاح‌های زیاد و متنوعی بوده و عملکرد بسیاری از آن‌ها منحصر به فرد بوده و حتی شخصی‌سازی‌های گسترده‌ای نیز روی آن‌ها قابل پیاده‌سازی است. اما یکی از منحصر به فردترین سلاح‌های این بازی با استفاده از ماد اسلحه‌ی Helluva Homerun روی چوب بیس‌بال خلق می‌شود که می‌تواند دشمنان را به آتش بکشد. ممکن است این سلاح از نظر شکل ظاهری منحصر به فرد به نظر نرسد، اما مطمئناً زمان استفاده از آن متوجۀ خاص بودن آن خواهید شد.

Chicago Chopper – Days Gone

ممکن است بازی Days Gone به عنوان یک اثر صرفاً ترسناک شناخته نشود و تکیه‌ی گیم‌پلی بازی روی بخش بقاء بیش از سایر المان‌ها باشد، اما بدون شک روبه‌رو شدن با دسته‌ی عظیمی از فریکرها می‌تواند به اندازه‌ی کافی جهنمی و استرس‌زا عمل کند. در این لحظه، استفاده از سلاحی رندوم و شانسی می‌تواند چالش شما برای رها شدن از دست این گروه‌های عظیم زامبی‌ها را بیش از پیش کند، مگر این که به سراغ استفاده از Chicago Chopper بروید. اگر چه این سلاح عجیب و غریب نیست، اما مطمئناً متمایز از بقیه‌ی سلاح‌های داخل بازی است. Chicago Chopper سلاحی اتوماتیک با یک خشاب بزرگ و Rate of Fire بالا محسوب می‌شود که گویی برای کنترل دسته‌ی عظیم زامبی‌ها طراحی و ساخته شده است.

Snark – Half-Life

بازی Half-Life را می‌توان یکی از پایه‌گذاران بازی‌های شوتر اول شخص مدرن دانست. گوردون فریمن (Gordon Freeman)، قهرمان داستان این بازی به سلاح‌های بسیار منحصربه‌فردی از جمله Snarkها دسترسی دارد و همانطور که از نام این سلاح‌ها پیداست، Snarkها موجودات بیگانه‌ای هستند که فریمن می‌تواند آن‌ها را برای استفاده علیه دشمنان رام کند.

به نظر شما کدام یک از اسلحه‌ها می‌توانست در این فهرست جای بگیرد؟منبع : gamefa

مطالب مرتبط

بین بازار سیاه و ارزهای دیجیتال چه ارتباطی وجود دارد؟

بین بازار سیاه و ارزهای دیجیتال چه ارتباطی وجود دارد؟

اگر شما هم در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، شاید در سایت‌های مختلف خوانده باشید که میان آن با بازار سیاه، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. عده زیادی درباره این رابطه غیرقابل انکار، توضیحات متعدد و گوناگونی ارائه داده‌اند.ما در ای

تریلر و پوستر جدیدی از فیلم اکشن The Killer منتشر شد

تریلر و پوستر جدیدی از فیلم اکشن The Killer منتشر شد

نخستین تریلر از اثر مشترک سینمای آمریکا و کره جنوبی به نام The Killer که در ژانر اکشن و الهام گرفته از John Wick می‌باشد، منتشر شده است.فیلم The Killer روایت‌گر قاتل بی‌رحمی است که برای انتقام از دشمنانش جنگی را به راه می‌اندازد که ات

ظاهراً اولین ویدیو از نسخۀ سفید کنترلر Elite 2 فاش شده است

ظاهراً اولین ویدیو از نسخۀ سفید کنترلر Elite 2 فاش شده است

ویدیویی که به نظر می‌رسد نشان دهندۀ نسخۀ سفید کنترلر Xbox Elite 2 باشد در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.تصویری از کنترلر سفید سری دوم Elite در ماه مارس انتشار یافت، اما از آن زمان اطلاعات دیگری دربارۀ این محصول به اشتراک گذاش

تریلر رسمی مقایسه‌ی Mass Effect: Legendary Edition منتشر شد؛ بهبود بیش از ۳۰/۰۰۰ بافت

تریلر رسمی مقایسه‌ی Mass Effect: Legendary Edition منتشر شد؛ بهبود بیش از ۳۰/۰۰۰ بافت

استودیوی بایوور (BioWare) به تازگی یک تریلر جدید از Mass Effect: Legendary Edition منتشر کرده است که بهبود‌های گرافیکی اعمال شده بر روی هر سه نسخه را نشان می‌دهد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان در یک پست جدید نیز در مورد موضوعاتی مانند بهبود ب

۶ دلیل که چرا بازی های موبایل اکثر اوقات افتضاح هستند؟

۶ دلیل که چرا بازی های موبایل اکثر اوقات افتضاح هستند؟

افراد زیادی در صنعت تکنولوژی در این‌باره حرف می‌زنند که بازی‌های موبایل چطور آینده این حوزه هستند. ما از چپ و راست این‌طور می‌شنویم که موبایل گیمینگ به زودی روی همه ابعاد زندگی انسان‌ها تاثیرگذار خواهد بود. با این حال، ن

کار ساخت بازی Saints Row به پایان رسید

کار ساخت بازی Saints Row به پایان رسید

استودیوی Deep Silver Volition دقایقی پیش در توییتر اعلام کرد که مراحل توسعۀ بازی Saints Row به پایان رسیده است.پس از تاخیری طولانی مدت، سرانجام پروسۀ تولید عنوان Saints Row به پایان رسید و به اصطلاحی بازی گلد شد. بازی Saints Row که نسخه‌ای ریبوت نیز م

کامیک‌کان: اطلاعات جدیدی از سریال Spider-Man: Freshman Year منتشر شد

کامیک‌کان: اطلاعات جدیدی از سریال Spider-Man: Freshman Year منتشر شد

سریال Spider-Man: Freshman Year که حول محور دوران نوجوانی پیتر پارکر می‌باشد، میزبان شخصیت‌هایی همچون دردویل و دکتر استرنج خواهد بود.مراسم کامیک‌کان سن دیگو 2022 در اوج خود به سر می‌برد و به همین دلیل شاهد انتشار اطلاعات گسترده‌ای از سر

تاریخ اکران دنباله Ghostbusters: Afterlife مشخص شد

تاریخ اکران دنباله Ghostbusters: Afterlife مشخص شد

فیلم Ghostbusters: Afterlife که با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدین مواجه شد، مدتی پیش ساختش از سوی کمپانی سونی چراغ سبز گرفت و حال تاریخ اکران آن مشخص شده است.تازه‌ترین فیلم از مجموعه Ghostbusters که Afterlife نام داشت، یکی از آثار موفق سال ل

X