بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

یکی از هنرمندان سابق بتسدا (Bethesda) که بر روی بازی Starfield کار کرده به تازگی در مورد دشواری‌های خلق یک جهان جدید در این بازی در مقایسه با ساخت یک دنباله صحبت کرده است.

در حالی که قرار بود بازی Starfield در جریان سال جاری منتشر شود، عرضه‌ی ساخته‌ی جدید بتسدا تا نیمه‌ی اول سال 2023 به عقب افتاده است. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر جهان بازی‌های ویدیویی است. خصوصا با توجه به عظمت هزار سیاره‌ای این بازی و آزادی عمل بالا در المان‌های نقش‌آفرینی آن. به تازگی آقای Nate Purkeypile، یکی از هنرمندان سابق بتسدا که برای تاسیس استودیوی خود از آن جدا شد، جزئیات جالبی را از اندازه‌ی این پروژه منتشر کرده است.

Nate Purkeypile پیش از این به مدت 14 سال در بتسدا مشغول بوده و بر روی عناوینی مثل Fallout 3 و The Elder Scrolls 5: Skyrim کار کرده است. در مصاحبه‌ای با PCGamesN، او گفته که 500 توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی Starfield هستند:

اندازه‌ی این پروژه متفاوت‌ترین چیز آن است. چرا که در Fallout 3 و Skyrim تنها یک تیم مشغول توسعه‌ی بازی بودند. Fallout 76 بیشتر در مورد دو استودیو توسعه یافته بود. شعبه‌ی مونترال کمی کمک کرد، اما کار اصلی را شعبه‌های مری‌لند و آستین انجام دهند. آن بازی حداکثر 200 توسعه‌دهنده داشت. با این حال قضیه در مورد Starfield کاملا فرق می‌کند. حدود 500 نفر مشغول کار بر روی این بازی هستند.

در حالی که از زمان جدایی Purkeypile زمان زیادی می‌گذرد و ممکن است موارد بسیاری تغییر کرده باشند، او می‌گوید که خلق یک جهان خیالی جدید کار بسیار دشواری بوده و زمان زیادی می‌برد:

همیشه نمی‌دانید که موارد مختلف چه راه حلی دارند. خصوصا با توجه به اینکه باید برای چیزهای زیادی تصمیم بگیرید. مثلا پنل‌های فلزی چه ظاهری خواهند داشت؟ آن‌ها چگونه به هم متصل می‌شوند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید؟بین مناطق مختلف چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنید؟ این‌ها باعث می‌شوند که کار نسبت به ساخت یک دنباله بسیار دشوارتر شود. از تعداد پنل‌های فلزی که به صورت کانسپت برای این بازی طراحی شدند شوکه می‌شوید.

تبلیغات

در Starfield از تولید الگوریتمی برای خلق 1000 سیاره استفاده شده است. Purkeypile در مورد جوانب فناوری این موضوع صحبت نکرد اما از دلیل استفاده از این شیوه برای خلق سیارات گفت:

نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر Skyrim بود. برای همین افراد زیادی مشغول کار بر روی آن بودند. با این حال اگر بخواهیم این تعداد سیاره را به صورت دستی توسعه دهید، باید یک کشور را استخدام کنید. به صورت واقع‌گرایانه تنها بخشی از تیم توسعه‌ی بازی بر روی سیارات کار می‌کنند.

زمان نشان خواهد داد که این سیارات چقدر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. با این حال تایید شده که قرار است شاهد چهار شهر متفاوت در بازی باشیم و یکی از این شهرها بزرگ‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های بتسدا است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی هم بین 30 الی 40 ساعت زمان خواهد برد.

بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی از روز اول بر روی سرویس Game Pass هم در دسترس خواهد بود.

منبع : gamefa

مطالب مرتبط

جزئیات کیفیت اجرای F1 2021 بر روی کنسول‌ های نسل نهمی منتشر شد

جزئیات کیفیت اجرای F1 2021 بر روی کنسول‌ های نسل نهمی منتشر شد

به تازگی کارگردان سری بازی‌های شبیه‌ساز رقابت‌های فرمول یک یعنی آقای لی ماتر (Lee Mather) به بیان جزئیات فنی و عملکرد نسخه‌ی F1 2021 بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس پرداخت.بدون شک توسعه‌ی بازی F1 2021 برای استو

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

متاسفانه دقایقی پیش متوجه شدیم که جورج ماول، عضو سابق تیم سانتا مانیکا و کدنویس تبر لویاتان کریتوس در بازی God of War، در روز 2 سپتامبر از دنیا رفته است.مرگ ماول مدتی پیش از طریق همکارانش اعلام شد و البته علت مرگ همچنان نامشخص ا

ویدئویی از پشت صحنه‌ی بازی Resident Evil Village منتشر شد

ویدئویی از پشت صحنه‌ی بازی Resident Evil Village منتشر شد

شرکت کپکام (Capcom) امروز ویدئوی جالبی از پشت صحنه‌ی بازی Resident Evil Village را در اختیار هواداران قرار داد. حال باید منتظر بود و دید که واکنش افراد پیرامون این ویدئو چه خواهد بود.این روزها تقریبا همه جا صحبت از بازی Resident Evil Village است.

شایعه: مدل جدید نینتندو سوییچ چند عنوان انحصاری خواهد داشت

شایعه: مدل جدید نینتندو سوییچ چند عنوان انحصاری خواهد داشت

شایعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که مدل جدید کنسول نینتندو سوییچ که گفته می‌شود نینتندو سوییچ پرو نام دارد، شامل چند عنوان انحصاری خواهد بود که در نسخه‌های فعلی نینتندو سوییچ قابل بازی نخواهد بود.روز گذشته خبرگزاری بلوم

الکترونیک آرتس نظر خود را درباره رایگان بودن عنوان eFootball اعلام کرد

الکترونیک آرتس نظر خود را درباره رایگان بودن عنوان eFootball اعلام کرد

همان‌طور که می‌دانید به تازگی شرکت کونامی (Konami) رسماََ نام سری PES را به eFootball تغییر داد و اعلام کرد که این بازی در پاییز امسال به صورت کاملاََ رایگان و دیجیتالی برای تمامی پلتفرم‌های اصلی عرضه خواهد شد. حالا الکترونیک آرتس (E

خرید آنلاین خود را با شناخت کامل انجام دهید!!!

خرید آنلاین خود را با شناخت کامل انجام دهید!!!

امروزه با توجه به پیشرفت تصاعدی تکنولوژی و جایگزین شدن فناوری مدرن با عادات و زندگی ریتم های کلاسیک و برچیده شده در زندگی هر فرد جدا از اینکه ترک عادت همیشه دشوار بوده است اما این ترک عادت شیرین است چراکه باعث تعویض شدن متد ر

اطلاعاتی از بازی جدید London Studio منتشر شد

اطلاعاتی از بازی جدید London Studio منتشر شد

لیست شغلی جدید نشان می‌دهد که بازی بعدی استودیو لندن (SIE London Studio) روی گیم پلی مبتنی بر جادو، داستان‌سرایی و جهان‌سازی غنی تاکید خواهد داشت.استودیوی لندن در سال 2019، یک محصول تیراندازی اول شخص به نام Blood and Truth را منحصرا برای

از محتویات نسخه‌ی Deluxe بازی F1 2021 رونمایی شد

از محتویات نسخه‌ی Deluxe بازی F1 2021 رونمایی شد

استودیوی کدمسترز (Codemasters) در گذشته به معرفی بازی F1 2021 پرداخته بود و اطلاعات زیادی را در مورد آن عرضه کرد. ظاهرا نسخه‌ی Deluxe این بازی نیز در راه است و امروز بازی‌بازان به وسیله‌ی یک تریلر، با محتویات مربوط به آن آشنایی پیدا ک

X