متاورس چیست و چرا مارک زاکربرگ به آن اهمیت می‌دهد؟

متاورس چیست و چرا مارک زاکربرگ به آن اهمیت می‌دهد؟

در سال 2007 تقریباً یک میلیون نفر در بازی آنلاین «زندگی دوم» (Second Life) یا همان دنیای متاورس مشغول بازی بودند که تجربه یک مکان مجازی سه‌بعدی جایگزین را به آن‌ها القا می‌کرد. آن‌ها می‌توانستند آواتار خود را تغییر داده و با انجام فعالیت‌های مختلف مانند گشت‌و‌گذار، خرید و … خود را سرگرم کنند.

بعد از مبادله دلارهای واقعی با دلارهای لیندن «زندگی دوم»، کاربران بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال برای خریدهای مجازی خرج کردند که بیشترین آن برای خرید املاک و مستقلات بود.

سرمایه‌گذاران اولیه مانند معلم مدرسه‌ای به نام آیلین گراف، که نام او در زندگی دوم آنشه چانگ بود، به‌دلیل این‌که بخشی از خریداران املاک و مستقلات این بازی بودند، ارزش پروفایل کاربری آن‌ها بعد از مدتی از مرز ۱ میلیون دلار نیز عبور می‌کرد.

بعد از مدتی، بنیان‌گذار این بازی، فیلیپ روزدیل (Philip Rosedale) برای بازی خود ارزشی بالغ بر 100 میلیون دلار قائل شد و توانست 30 میلیون دلار سرمایه جذب کند که یکی از آن سرمایه‌گذاران جف بزوس بود، کسی که دوست داشت با روزدیل بنشیند و راجع به پتانسیل‌های «زندگی دوم» صحبت کند. روزدیل می‌گوید:

ما فکر می‌کردیم قرار است نصف عمرمان را روی این بازی بگذاریم و به‌وجود آوردن چنین بازی خاصی خیلی سخت‌تر از چیزی بود که می‌پنداشتیم.

مطالب مرتبط:خرید بزرگ Unity با اهداف متاورسی عظیممایکروسافت از رقیب متاورس رونمایی کرد؛ مش

در برهه‌ای از زمان، «زندگی دوم» به‌نوعی مانند متاورس (Metaverse) بود که ایده‌ای برای یک فضای مجازی سه‌بعدی نوشته‌شده بر اساس رمانی قدیمی (دهه 90 میلادی) است. اما همه‌چیز عوض شد. این بازی در سال 2007 به اوج خود رسید و سپس رو به افول رفت که دلیل آن گرافیک ضعیف، گسترش اینترنت و تجمع برای یک مکان جدید، یعنی فیسبوک، بود.

مشاهده ادامه در تکفارس.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

رویداد بعدی Halo Infinite لو رفت

رویداد بعدی Halo Infinite لو رفت

بازی‌بازان اطلاعات مربوط به رویداد پیش رو، برای بخش چندنفره‌ی بازی Halo Infinite را از فایل‌های بازی استخراج کردند.فایل‌های استخراج شده عموما شامل پاداش‌های بخش چند نفره در طی این رویداد، مثل اسکین‌ها بوده است. با توجه به اط

اسپنسر در مورد تایید قرارداد خرید اکتیویژن احساس خوبی دارد

اسپنسر در مورد تایید قرارداد خرید اکتیویژن احساس خوبی دارد

رئیس برند ایکس باکس، فیل اسپنسر، پس از اعتراف به نامعلوم بودن نتیجۀ بررسی‌ سازمان‌ها حول قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، اعلام کرد که حس خوبی نسبت به آن دارد.مایکروسافت با پرداخت 68.7 میلیارد دلار، قصد دارد ناشر Call of Duty یعنی

گزارش: رویداد بعدی Nintendo Direct روی عناوین ثرد پارتی تمرکز خواهد داشت

گزارش: رویداد بعدی Nintendo Direct روی عناوین ثرد پارتی تمرکز خواهد داشت

بنابر بر گفته‌های یکی از ژورنالیست‌های صنعت بازی، ظاهراً رویداد بعدی Nintendo Direct که انتظار می‌رود در هفته‌ی پیش رو برگزار شود، به نمایش بازی‌های ثرد پارتی اختصاص خواهد داشت.ناچو رکینا (Nacho Requena)، سردبیر مجله‌ی اسپانیایی Manual،

خالق Better Call Saul برای ساخت سریالی جدید آماده می‌شود

خالق Better Call Saul برای ساخت سریالی جدید آماده می‌شود

وینس گیلیگان که به عنوان خالق دو مجموعه محبوب Breaking Bad و Better Call Saul شناخته می‌شود، برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی جدید اعلام آمادگی کرده است.در سال 2008 وینس گیلیگان (Vince Gilligan) با ساخت سریال Breaking Bad جهانی را خلق کرد که باعث شد تا مد

دانلود مراسم Summer Game Fest 2022 [خرداد 1401]

دانلود مراسم Summer Game Fest 2022 [خرداد 1401]

مدتی پیش مراسم Summer Game Fest برگزار شد که توانست تعدادی بازی جذاب را به نمایش بگذارد. ما در جریان این رویداد شاهد عناوین مختلفی بودیم.در این مراسم، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) از بازی The Last of Us Part 1 رونمایی کرد که یک ریمیک تمام عیار

توسعه دهندگان Respawn: خبری از تایتان فال نیست

توسعه دهندگان Respawn: خبری از تایتان فال نیست

عرضه‌ی عنوان بتل رویال Apex Legends علاوه بر رقابت بازی‌های پرطرفدار این سبک برنامه‌های کاری استودیوی سازنده یعنی Respawn را نیز تغییر داده است.شاید موفقیت بازی پرطرفدار Apex Legends به نفع مخاطبین عناوین بتل رویال و تیم توسعه دهنده‌ی آن با

تریلر گیم‌پلی بخش داستانی Halo Infinite در زمانی نزدیک به عرضه‌ی آن به نمایش در می‌آید

تریلر گیم‌پلی بخش داستانی Halo Infinite در زمانی نزدیک به عرضه‌ی آن به نمایش در می‌آید

به گفته‌ی جوزف استیتن (Joseph Staten)، کارگردان خلاق ارشد ۳۴۳، استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries) در حال حاضر به پولیش و رفع مشکلات Halo Infinite می‌پردازد، اما قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد تریلری از گیم‌پلی بخش داستانی این بازی خواهیم ب

ویدیو: ۱۰ بازی دنیای باز عظیم در ۳ سال اخیر [زیرنویس فارسی]

ویدیو: ۱۰ بازی دنیای باز عظیم در ۳ سال اخیر [زیرنویس فارسی]

شاید بتوان گفت امروزه عناوین دنیای‌باز محبوب‌ترین بازی‌ها نزد مخاطبین هستند، زیرا محتوای غنی بسیار زیادی را می‌توانند با خود به همراه بیاورند و در عین حال برای ساعات طولانی بازی‌باز را سرگرم کنند. در این ویدیوی زیرنویس ش

X