شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

برند Dark Horse Comics زیرمجموعه‌ای با نام Dark Horse Games تاسیس کرده است که با هدف توسعه بازی‌های ویدیویی و محتوای سرگرمی دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

دو اداره اصلی این زیرشاخه در شهرهای اوریگان و شانگهای با هدف خلق بازی‌های ویدیویی از طریق صدور لایسنس به استودیوهای معروف خارجی و همچنین همکاری‌های گوناگون فعالیت خواهند داشت. با این وجود، آن‌ها چندین استودیوی فرست-پارتی نیز تاسیس خواهند کرد، اما بخش عمده‌ای از اهداف آن‌ها شامل برون‌سازی منابع و همکاری با استودیوهای خارجی مختلف می‌شود. بر اساس صحبت‌های جانی لی (Johnny Lee)، مدیرعامل Dark Horse Games، در حال حاضر آن‌ها قصد دارند ۴۲۵ شخصیت داستان‌محور خود را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کنند.

در طول فعالیت ۳۵ ساله این شرکت ما شاهد کامیک‌های مشهور و محبوبی مانند Hellboy ،Sin City ،Umbrella Academy ،Polar ،Lady Killer ،Emily the Strange ،Usagi Yojimbo ،Resident Alien و ۳۰۰ بوده‌ایم. این زمان خوبی برای گسترش دادن زمینه ارائه سرگرمی محسوب می‌شود و صنعت بازی‌های ویدیویی داغ‌ترین مبحث حال حاضر جهان سرگرمی به حساب می‌آید. مدیوم بازی‌های ویدیویی بیش از هر مدیوم و قالب دیگری سودزا بوده است. ۲۰۲۰ سال خوبی برای Dark Horse Comics بوده و رشد محسوسی را در درآمد آن‌ها شاهد بوده‌ایم.

Dark Horse Games در حال حاضر با بهترین استودیوهای توسعه بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان مذاکره می‌کند تا بازی‌های سطح بالا برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها، سرویس‌های ابری و گوشی‌های هوشمند تولید شود. لی در این باره گفت:

ما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی پیدا کردن بهترین تیم‌های توسعه برای ساخت IPهای بالارده خود گذاشته‌ایم.

توسعه داخلی و خارجی بازی‌های ویدیویی

در حال حاضر Dark Horse Comics نیرو و استعداد لازم برای ساخت بازی‌های AAA را تحت اختیار ندارد و باید افراد بیشتری جذب بخش بازی‌های ویدیویی آن‌ها شود. بنابراین منعقد کردن قراردادهای مختلف با شرکت‌های مطرح در صنعت بازی‌های ویدیویی رویکردی منطقی از سوی آن‌ها به شمار می‌رود. هدف اصلی حول استودیوهای داخلی، آن‌ است که بیشتر بر روی IPهای جدید و مطرح نشده کار کنند. مدیرعامل این شرکت توضیح داد:

ما مالک IPهای مشهوری مانند Hellboy هستیم و همیشه علاقه به همکاری با استودیوهای خبره برای توسعه بازی‌های ویدیویی وجود خواهد داشت. ما و شرکای خود (استودیوهای خارج از سازمان) دیگر باید ارزیابی کنیم که آیا دنیای مورد نظر و داستانی که در ذهن داریم با ماهیت و روش طراحی بازی از سوی آن‌ها همخوانی دارد یا خیر. من فکر می‌کنم که اکثر استودیوهایی که با آن‌ها صحبت کرده‌ایم ترجیح می‌دهند که ابتدا هسته اصلی گیم‌پلی را طراحی و سپس یک IP را با آن هماهنگ کنند.

استودیوهای داخلی Dark Horse Games تمرکز خود را بر روی IPهای کمتر شناخته شده قرار می‌دهد و در کنار آن به توسعه و نشر سرگرمی‌های دیجیتالی دیگر مانند انیمه و انیمیشن نیز خواهند پرداخت.

درس گرفتن از بزرگان

شرکت Dark Horse Comics از زمان تاسیس خود زیاد درگیر توسعه بازی‌های ویدیویی نبوده است، اما در سال ۲۰۰۸ شاهد بازی Hellboy: The Science of Evil بودیم که توسط کروم استودیوز (Krome Studios) و بیگ اَنت استودیوز (Big Ant Studios) توسعه یافت و با همکاری کونامی (Konami) منتشر شد. در این میان، Dark Horse Comics وظیفه نشر چندین کامیک بر اساس بازی‌های ویدیویی را بر عهده داشته است، اما هیچوقت ارائه کامیک‌های خود در قالب بازی‌های ویدویی را یک هدف اصلی قرار نداده بود. آقای لی پیرامون این موضوع توضیح داد:

ما با انواع استودیوهای بازی‌سازی در حال مذاکره هستیم و در قبال تمامی ایده‌های نوآورانه ذهنی باز خواهیم داشت، حتی همکاری با استودیوهای مستقل نیز برای ما جذاب است. در حال حاضر بیشتر وقت خود را صرف پیدا کردن بهترین همکاری‌ها کرده‌ایم تا داستان‌ها و شخصیت‌های مناسب را در قالب عناوین AAA به مخاطبین خود ارائه دهیم. برخی از مذاکرات در مراحل نهایی خود به سر می‌برند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تا سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ شاهد برخی از شخصیت‌های Dark Horse Comics در بازی‌های AAA خواهید بود.

در حال حاضر شرکت Dark Horse Comics شامل بیش از ۱۶۱ کارمند می‌شود. آقای لی انتظار دارد در سال اول تاسیس بخش بازی‌های ویدیویی، تیم ۱۰ نفره آن‌ها همچنان کوچک باقی بماند. او قصد دارد از طریق هماهنگی با انتشار محتوا برای سایر قالب‌ها و مدیوم‌ها یک هم‌افزایی مناسب را وارد تیم کاری خود کند.

شرکت Dark Horse Comics باید از رقبای بزرگ خود یعنی DC و Marvel درس بگیرد. استراتژی آن‌ها به این شکل است که یک مرکز تولید محتویات سرگرمی بزرگ وجود دارد و سایر زیرشاخه‌ها در طول سالیان متمادی گسترش یافته‌اند. به همین دلیل، Dark Horse Comics از همان ابتدا به دنبال تشکیل یک استودیوی توسعه و نشر بازی‌های ویدیویی بزرگ نرفته است. از طرفی آن‌ها نیازی به یک تیم بزرگ ندارند، زیرا هدف اصلی در حال حاضر ایجاد همکاری با استودیوهای مطرح جهانی است.

10.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

به نظر می‌رسد که استودیوی inXile در حال کار بر روی دو پروژه‌ی جدید با Unreal Engine 5 می‌باشد

به نظر می‌رسد که استودیوی inXile در حال کار بر روی دو پروژه‌ی جدید با Unreal Engine 5 می‌باشد

اینطور که به نظر می‌رسد مایکروسافت قرار است تا با دستی پر به نسل نهم بیاید و در همین راستا اخیرا مشخص شده است که استودیوی سازنده‌ی بازی موفق Wasteland 3، کمپانی اینکسایل (inXile)، در حال توسعه‌ی دو پروژه‌ی جدید با Unreal Engine 5 می‌باشد.تردیدی وجود

بازی Return to Monkey Island در گیمزکام 2022 حضور دارد

بازی Return to Monkey Island در گیمزکام 2022 حضور دارد

طی افتتاحیۀ مراسم زندۀ گیمزکام 2022 (Gamescom 2022)، شاهد نمایشی از Return to Monkey Island نیز خواهیم بود.با اتمام مراسمات و رویدادهای فراوان ماه ژوئن، همه در انتظار همایش بزرگ بعدی، یعنی گیمزکام هستند. گیمزکام 2022 از تاریخ 2 الی 7 شهریور (24 ال

مواردی که دوست داریم در نسل نهم بازی ها شاهد باشیم؛ بخش دوم

مواردی که دوست داریم در نسل نهم بازی ها شاهد باشیم؛ بخش دوم

نسل نهم، تا این‌جای کار فوق العاده جذاب و بی‌نظیر آغاز شده … از عرضه‌ی بازی‌های بی‌نظیری چون Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart گرفته تا معرفی بازی‌های جذاب و مورد انتظاری همچون Forza Horizon 5 و God of War: Ragnarok و Zelda Breath of the Wild 2، به ن

نویسنده جوکر فیلم‌نامه Spawn را خواهد نوشت

نویسنده جوکر فیلم‌نامه Spawn را خواهد نوشت

به نظر می‌رسد که فیلم‌نامه‌نویسان آثاری همچون جوکر و سریال فالکون و سرباز زمستانی وظیفه نگارش داستان فیلم Spawn را بر عهده گرفته‌اند.نویسنده فیلم‌نامه اثر Joker یعنی اسکات سیلور (Scott Silver) و نویسنده فیلم‌نامه سریال Falcon and the W

گزارش: همکاری کوجیما و ایکس باکس تا دو هفته‌ی پیش ادامه داشته است

گزارش: همکاری کوجیما و ایکس باکس تا دو هفته‌ی پیش ادامه داشته است

به گزارش جف گراب (Jeff Grubb)، طبق آخرین اطلاعات او، همکاری ایکس باکس و هیدئو کوجیما در ساخت یک بازی جدید تا دو هفته‌ی پیش ادامه داشته است.گزارشی که ماه آوریل 2021 منتشر شده بود، از قصد مایکروسافت برای همکاری با هیدئو کوجیما در سا

مقایسه‌ی طراحی چهره‌ی شخصیت الوی در عناوین Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West

مقایسه‌ی طراحی چهره‌ی شخصیت الوی در عناوین Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West

اواخر هفته‌ی گذشته بود که در جریان قسمت جدیدی از نمایش State of Play، گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ به نمایش گذاشته شد. نمایش قدرت کنسول پلی‌استیشن ۵ و همچنین توجه بازی موردبحث به جزئیات در قسمت جدید State of

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

در ماه‌های تابستان، با کند شدن آهنگ فروش بازی‌های ویدئویی و ایجاد فواصل طولانی بین انتشار عناوین جدید، گاهی اوقات پیش می‌آید که جدول‌های فروش، به ویژه جدول فروش فیزیکی بازی‌ها در بریتانیا، شکل و شمایلی بی‌نظیر به خود ب

نقدها و نمرات بازی سولزلایک Moonscars منتشر شد

نقدها و نمرات بازی سولزلایک Moonscars منتشر شد

نقدها و نمرات ساخته‌ی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک استودیوی بلک مرمید (Black Mermaid) یعنی Moonscars که هامبل گیمز (Humble Games) نشرش را بر عهده دارد، منتشر شد.گزیده‌ی نقدها و نمرات این بازی به شرح زیر است:PlayStation Universe 9.5/10بازی Moonscars نمونه‌ای ع

X